Chinatown Market uosabia to, co nazywane jest “wirusową modą”. Pojawienie się tej marki na rynku odzieży streetwearowej postawiło na głowie świat szybkiej mody. Od teraz odzież nawiązująca do najważniejszych momentów w kulturze popularnej stała się łatwo dostępna i doskonale wpasowuje się w aktualne trendy. Pomimo że marka tworzy i produkuje nowe ubrania nawet w jeden dzień, twórcy zaznaczają, że skupiają się przede wszystkim na ich jakości.
Co warto wiedzieć o Chinatown Market?
Chinatown Market (od 2021 r. MA®KET) to jedna z najbardziej kultowych marek streetwearowych. Została założona przez Mike'a Chermana w Los Angeles w 2016 roku. Mike czerpał inspiracje do swoich projektów z miejsca, w którym dorastał - nowojorskiej Canal Street. Początkowo pracował w Parsons, aby następnie uzyskać zatrudnienie w sklepie Nike zajmującym się spersonalizowanymi produktami. Jego projekty dla Nike odzwierciedlały buntowniczą naturę i bezkompromisowość. Dużym echem odbiło się powstanie koszulki Frank Ocean/Nike Swoosh.
Ta koszulka szybko stała się hitem i została wykupiona przez zachwyconych klientów w jeden dzień. Niestety pomimo początkowego zachwytu nad udanym przedsięwzięciem, Mike musiał mierzyć się z zarzutami o bezprawne wykorzystanie znaku towarowego Frank Ocean. To właśnie od tego momentu Cherman postawił wszystko na jedną kartę i postanowił znaleźć sposób, aby legalnie wykorzystywać loga znanych marek i tworzyć własne projekty DIY. Debiutancka kolekcja Chinatown Market składała się z luźnych nawiązań do popkultury. Była także ukłonem w stronę konsumpcjonizmu i nowojorskich inspiracji. Podpisem marki stało się klasyczne logo Smiley face, które na początku umieszczono na torbach zakupowych.
Nowe projekty marki Chinatown Market zostały szybko podchwycone przez gwiazdy sportu i muzyki, w tym LeBrona Jamesa, Nigo czy Erykah Badu. Najbardziej rozpoznawalnym projektem marki stała się żółta uśmiechnięta buźka, która pojawia się na koszulkach, bluzach, dodatkach, a także piłkach. Obecnie Chinatown Market zatrudnia sporą grupę kreatywnych twórców, którzy przez cały dzień tworzą nowe projekty. Są one wcielane w życie jeszcze tego samego dnia, ponieważ marka nie jest uzależniona od zagranicznych producentów i dostawców.
Dla kogo są ubrania i dodatki Chinatown Market?
Projekty Chinatown Market są kolorowe, odważne, czasami dziwaczne, ale bez dwóch zdań rozpoznawalne na całym świecie. Często jest uzupełniana o interesujące dodatki, a dzięki współpracy z największymi markami streetwearowymi świata, w tym Vans, Converse, Nike, łączy ze sobą wszystkie elementy, jakich klienci oczekują od mody ulicznej. Co więcej, udowadniają, że noszenie modnych i jakościowych ubrań streetwearowych powinno być dostępne dla każdego. Marka chce sprzedawać swoje produkty w niskich cenach, stojąc niejako w opozycji do dużych marek streetwearowych współpracujących z luksusowymi domami mody.
Chinatown Market z pewnością nie jest marką luksusową. Nazywana jest raczej wysokiej jakości marką mody ulicznej, dostępną dla szerokiego grona odbiorców, w wielu sklepach na całym świecie. Jest to także jedna z najczęściej podrabianych marek.
Jedną z najbardziej znanych kolaboracji Chinatown Market stała się ta z marką Converse. Wspólnie odtworzono kultowy projekt Jeffa Hamiltona dla Chicago Bulls z 1998 roku. To właśnie w tym roku drużyna po raz drugi zdobyła trzy mistrzostwa z rzędu. Chinatown Market pomógł przenieść ten styl z powrotem na ulice. Na limitowanych parach skórzanych trampek Chuck 70 zaznaczono między innymi wszystkie zwycięstwa drużyny.
Twórcy marki nie ukrywają, że wpisują się w trend tzw. szybkiej mody. Podkreślają, że nie chcą ograniczać swojej kreatywności i zmieniać pojęcia streetwearu. Ich celem jest przełamywanie barier między małymi markami oraz wielkimi gigantami. Chinatown Market nie obawia się stawiania jej na jednym miejscu z Nike, Amazonem czy innymi sklepami sprzedającymi hurtowo duże ilości ubrań. Chcą przede wszystkim kwestionować status quo.
Zmiana nazwy z Chinatown Market na MA®KET
W 2021 r. marka Chinatown Market ogłosiła, że od teraz będzie działać pod nazwą MA®KET. Taka decyzja jest efektem wielu protestów ze strony Amerykanów pochodzenia azjatyckiego odnośnie do możliwego zawłaszczenia kulturowego. Co więcej, w oświadczeniu wydanym przez markę, w czasach przed pandemią Chinatown były uznawane za enklawy, w których mieszkańcy czuli się bezpiecznie. Marka przyznała, że używając w nazwie Chinatown nie przemyślała tego, co będzie oznaczać to dla społeczności mieszkających w tych dzielnicach. Nowe logo MA®KET pojawiło się już na bluzach, koszulkach i dodatkach marki.
Marka MA®KET kontynuuje swoją misję wzmacniania społeczności i umożliwienia jej rozwoju. Stale słucha tego, co mają do powiedzenia klienci i aktywnie działa w mediach społecznościowych - Instagramie, Twitterze i Discordzie. Posiada wielu obserwatorów, z którymi dzieli się zarówno pomysłami na nowe projekty, jak i inspiruje się tym, co proponują klienci i fani marki. W wielu wywiadach Mike Cherman podkreślał, jak ważne jest dla niego pozostawanie w kontakcie z młodymi ludźmi, którzy kontaktują się z nim i wyrażają swoją opinie o marce. Nie chce tworzyć ekskluzywnego klubu dla wybranych, a raczej zbudować społeczność, w której każdy poczuje się dobrze.
Nowa nazwa marki nie przekreśla jej wizji - wręcz przeciwnie. MARKET skupia się na budowaniu silnej społeczności, zapewnieniu najlepszych warunków pracy i możliwości korzystania z wygodnych rozwiązań i platform. Codziennie powstają nowe projekty, które szybko są wdrażane i prezentowane światu.
Chinatown Market w Miinto
Aby ułatwić Ci zakupy ulubionych bluz, koszulek i dodatków marki Chinatown Market, zebraliśmy w jednym miejscu najciekawsze projekty w wielu kolorach i rozmiarach. Świeczka w kształcie piłki do koszykówki z uśmiechniętą żółtą buźką? A może kolorowa bluza w stylu hippie z dużym logo? Nie brakuje u nas kolekcji koszulek z postaciami z kultowej kreskówki The Simpsons, klapek z nadrukiem dolarów oraz pluszowych piłek z logo. Gwarantujemy szybką dostawę oraz regularne promocje!
Chinatown Market to jedna z tych marek, której ubrań nie może zabraknąć w szafie młodych ludzi ceniących sobie kreatywną i oryginalna modę uliczną. Popkultura jest niezwykle elastyczna i nie brakuje w niej kultowych motywów rozpoznawalnych przez kolejne pokolenia. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby od teraz mieć je zawsze na sobie. Chinatown Market zadba o to, aby obok takiego połączenia nie dało się przejść obojętnie.
Tworząc Miinto chcieliśmy umieścić w jednym miejscu wysokiej jakości modę streetwearową, marki ekskluzywne i luksusowe oraz ubrania i dodatki od młodych projektantów. Zależy nam na tym, aby każdy miał łatwy dostęp do mody z górnej półki i mógł otrzymać swoje zamówienie pod same drzwi. Nawiązując kontakt z butikami marek na całym świecie, łączymy sprzedawców z klientami.