Darmowa dostawa powyżej 400,- i łatwe zwroty

Darmowa dostawa powyżej 400,- i łatwe zwroty

Najlepsze butiki modowe na świecie w jednym miejscu I Darmowa dostawa powyżej 400,- i łatwe zwroty

Darmowa dostawa od 400 zł

Bezproblemowe zwroty w ciągu 14 dni

BURBERRY

Burberry według niektórych autorytetów świata mody jest największym i najważniejszym brandem modowym Wielkiej Brytanii. To oczywiście może być bardzo subiektywna opinia, jest jednak coś czego można być niemal pewnym. Burberry jest prawdopodobnie jednym z najstarszych domów modowych w Wielkiej Brytanii, a może nawet w całej Europie.


Stroje na chłodne, świeże powietrze


Thomas Burberry odziedziczył miłość do szycia po mamie, która była szwaczką. Szybko została wdową i Thomas wychował się w jej pracowni. Być może dlatego, gdy dorósł, został sukiennikiem. Swoją własną firmę założył w 1856 roku, czyli bez wnikania w szczegóły — około 180 lat temu. Miał wtedy — uwaga — 21 lat. Co ciekawe, celem Burberry'ego było szycie strojów "na świeże powietrze", które mogłyby zainteresować angielskich lordów. Biznes rozwijał się całkiem nieźle, a potem było jeszcze lepiej, bo w 1879 roku Burberry stworzył gabardynę. Jest to trwała, gładka tkanina z włóczki lub z bawełny o diagonalnym splocie. Idealna do szycia wygodnej i przewiewnej, a jednocześnie ciepłej odzieży wierzchniej. Po mniej więcej 40 latach od powstania marki, Burberry otwiera swój pierwszy londyński sklep na Haymarket.


Burberry ubiera Amundsena i żołnierzy


W 1911 roku norweski odkrywca Roald Amundsen wybiera się, aby zdobyć odległy, dziki i zimny biegun południowy. Kto go ubiera? Specjaliści od ciepłej odzieży wierzchniej, czyli Burberry. Jeden z typowych burberryjskich trenczów noszą brytyjscy oficerowie na frontach pierwszej wojny światowej. Płaszcz ten nazywano "Tielocken". Zamiast guzików miał pasek i chronił całą sylwetkę od stóp do głów. Firma zdecydowanie jest już międzynarodową marką o rozpoznawanej renomie. Ciężkie czasy nadchodzą pod koniec XX wieku, kiedy to dawne Burberry's — bo tak w oryginale brzmiała nazwa marki — zamienia się w dzisiejsze Burrberry. Jednak nie to jest przyczyną problemu. Firma przeżywa coś w rodzaju kryzysu wizerunkowego, bo charakterystyczna kratka Burberry staje się symbolem konsumpcjonizmu i postępującej demoralizacji konsumentów.


Koniec kratki i rewolucja za rewolucją


Początki nowego stulecia przynoszą kolejne zmiany. Dyrektorem kreatywnym formy zostaje urodzony w Yorkshire projektant Christopher Bailey. Niedługo potem firma zyskuje nową CEO, czyli Angelę Ahrendts (obecnie wiceprezes Apple). Razem usunęli z projektów firmy nieśmiertelną kratkę, zostawiając ją tylko w 10% projektów. Do 2014 roku, gdy Ahrendts odchodzi z firmy, Burberry zarobi 2 miliardy funtów. Świat się zmienia, zmienia się także strategia sprzedażowa wielkich projektantów, którzy otwierają się na nowe technologie. W 2013 roku dzieje się nowa rewolucja: Burberry wprowadza strategię zobacz teraz-kup teraz i pozwala klientom kupować stroje prosto z wybiegu, w trakcie trwania pokazu mody lub tuż po jego zakończeniu - przez Internet i telefon komórkowy.


Burberry dziś i jutro


Od 2018 roku nowe logo i monogram Burberry (które jak można się domyśleć, znając Brytyjczyków, zmieniło się na przestrzeni ostatnich 180 lat raz, najwyżej dwa, a może nawet wcale) nawiązuje do postaci Thomasa Burberry, założyciela marki. Firma stawia również na ekologię i troskę o środowisko naturalne. Zabronione jest palenie (kto by się spodziewał, że taka praktyka w ogóle miała miejsce!) niesprzedanych produktów. Burberry rezygnuje również z używania naturalnych futer w produkcji ubrań. Trend pro-eco daje się zauważyć w najnowszych kolekcjach marki, zarówno tych przeznaczonych dla pań, jak i dla panów.


Produkty ikony Burberry


Burberry jest jedną z najbardziej klasycznych marek w branży modowej, która wniosła do historii mody własne dziedzictwo. Najbardziej rozpoznawalnym produktem-ikoną marki Burberry jest oczywiście kultowy trencz. Przez lata projekt prochowca był ulepszany i dostosowywany do wymagań współczesności, wciąż jednak zachowując swój krój oraz funkcjonalność, czyli odporność na niekorzystne warunki pogodowe. Obecnie brązowy płaszcz z paskiem Burberry jest kojarzony głównie ze względu na swoją podszewkę z kratką. Od momentu powstania pierwszego trenczu w 1914 odgrywa on swoją rolę, jako funkcjonalny, klasyczny i prosty. Jest jednym z najbardziej uniwersalnych modeli odzieży wierzchniej, jaki kiedykolwiek zaprojektowano.

Wyjątkową linię produktów, charakterystyczną dla marki Burberry, stanowi także odzież przeciwdeszczowa. Płaszcze chroniące przed deszczem, noszone przez koronowane głowy, kalosze i parasole są modnym i klasycznym dodatkiem do każdej stylizacji. To właśnie dzięki parasolom Burberry zawdzięcza rozpoznawalność swojej klasycznej kraty. W 1997 roku marka wprowadziła nowe rozmiary parasoli, idealne do podróży.

Do produktów-ikon Burberry można zaliczyć całą gamę akcesoriów - walizek, czapek, szalików, apaszek czy parasoli. Równie popularne są torebki, okulary przeciwsłoneczne, buty i biżuteria. Marka posiada także linię kosmetyków oraz akcesoriów do domu, w tym ciepłych koców. Każdy dodatek posiada oczywiście detale charakterystyczne dla marki, w tym logo i kratkę.


Najgłośniejsze współprace Burberry


Na początku 2022 roku szerokim echem odbiła się współpraca Burberry z marką Supreme. Wspólna kolekcja dwóch super marek jest dostępna w niektórych flagowych sklepach i obejmuje kurtki puchowe, spodnie do biegania, jedwabne piżamy, kapelusze, dżinsy czy koszulki. Jest to ukłon marki Burberry w stronę streetwearu. Na większości produktów widoczne jest logo Supreme na klasycznej kratce Burberry.

Marka Burberry ma na swoim koncie także współpracę z brytyjską projektantką Vivienne Westwood. Wspólna kolekcja łączy w sobie dziedzictwo obu marek ze stylem punk, połączenie tradycji i buntu oraz dwóch epok - przeszłości i przyszłości. Limitowana kolekcja obejmuje kultowe elementy Vivienne Westwood połączone z kultową kratką Burberry Vintage.

Marka Burberry, pomimo tego, że jest kojarzona ze stylem tradycyjnym i klasycznym, nie boi się nawiązywać współprac z markami promującymi styl młodzieżowy, uliczny, inspirowany muzyką hip-hop. Kolekcja COLORS x Burberry powstała po to, aby podkreślić kreatywność lokalnych twórców oraz istotną rolę społeczności w budowaniu własnej tożsamości. Kolekcji przyświeca także wyższy cel - Burberry angażując się we wspieranie budowania lepszej przyszłości, przekazuje darowizny dla inicjatyw skupionych na młodzieży.


Burberry w Showroom


W naszym internetowym sklepie online Showroom zgromadziliśmy klasyczne, najmodniejsze i najbardziej lubiane elementy garderoby od marki Burberry, w tym ubrania z limitowanych kolekcji. Możesz wybierać spośród ponad 1600 produktów z charakterystyczną kratką, w tym butów, torebek i portfeli, szalików, kultowych trenczów, eleganckich koszul, płaszczy przeciwdeszczowych oraz odzieży na co dzień - bluz z kapturem, legginsów, sneakersów czy czapek z daszkiem.

Sprawdź nasz szeroki wybór kolorów, rozmiarów i wzorów Burberry - z pewnością znajdziesz idealny dodatek do swojej garderoby, który posłuży Ci przez wiele sezonów. Nie zapomnij sprawdzić naszych ofert specjalnych, dzięki którym zakupisz swoje ulubione produkty Burberry w jeszcze lepszych cenach. Aby znaleźć promocje na ubrania i dodatki marki Burberry zaznacz opcję “Przecena” w panelu z filtrami.

Wyczyść wszystkie filtry

Burberry

Strona 1 z 39