Ekstra -10% na przecenione produkty | Kod: 10EXTRA
Ekstra -10% do wyprzedazy | Kod: 10EXTRA
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN & 14 DNI NA ZWROT

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Burberry

Burberry według niektórych autorytetów świata mody jest największym i najważniejszym brandem modowym Wielkiej Brytanii. To oczywiście może być bardzo subiektywna opinia, jest jednak coś czego można być niemal pewnym. Burberry jest prawdopodobnie jednym z najstarszych domów modowych w Wielkiej Brytanii, a może nawet w całej Europie.

Stroje na chłodne, świeże powietrze

Thomas Burberry odziedziczył miłość do szycia po mamie, która była szwaczką. Szybko została wdową i Thomas wychował się w jej pracowni. Być może dlatego, gdy dorósł, został sukiennikiem. Swoją własną firmę założył w 1856 roku, czyli bez wnikania w szczegóły — około 180 lat temu. Miał wtedy — uwaga — 21 lat. Co ciekawe, celem Burberry'ego było szycie strojów ""na świeże powietrze"", które mogłyby zainteresować angielskich lordów. Biznes rozwijał się całkiem nieźle, a potem było jeszcze lepiej, bo w 1879 roku Burberry stworzył gabardynę. Jest to trwała, gładka tkanina z włóczki lub z bawełny o diagonalnym splocie. Idealna do szycia wygodnej i przewiewnej, a jednocześnie ciepłej odzieży wierzchniej. Po mniej więcej 40 latach od powstania marki, Burberry otwiera swój pierwszy londyński sklep na Haymarket.

Burberry ubiera Amundsena i żołnierzy

W 1911 roku norweski odkrywca Roald Amundsen wybiera się, aby zdobyć odległy, dziki i zimny biegun południowy. Kto go ubiera? Specjaliści od ciepłej odzieży wierzchniej, czyli Burberry. Jeden z typowych burberryjskich trenczów noszą brytyjscy oficerowie na frontach pierwszej wojny światowej. Płaszcz ten nazywano ""Tielocken"". Zamiast guzików miał pasek i chronił całą sylwetkę od stóp do głów. Firma zdecydowanie jest już międzynarodową marką o rozpoznawanej renomie. Ciężkie czasy nadchodzą pod koniec XX wieku, kiedy to dawne Burberry's — bo tak w oryginale brzmiała nazwa marki — zamienia się w dzisiejsze Burrberry. Jednak nie to jest przyczyną problemu. Firma przeżywa coś w rodzaju kryzysu wizerunkowego, bo charakterystyczna kratka Burberry staje się symbolem konsumpcjonizmu i postępującej demoralizacji konsumentów.

Koniec kratki i rewolucja za rewolucją

Początki nowego stulecia przynoszą kolejne zmiany. Dyrektorem kreatywnym formy zostaje urodzony w Yorkshire projektant Christopher Bailey. Niedługo potem firma zyskuje nową CEO, czyli Angelę Ahrendts (obecnie wiceprezes Apple). Razem usunęli z projektów firmy nieśmiertelną kratkę, zostawiając ją tylko w 10% projektów. Do 2014 roku, gdy Ahrendts odchodzi z firmy, Burberry zarobi 2 miliardy funtów. Świat się zmienia, zmienia się także strategia sprzedażowa wielkich projektantów, którzy otwierają się na nowe technologie. W 2013 roku dzieje się nowa rewolucja: Burberry wprowadza strategię zobacz teraz-kup teraz i pozwala klientom kupować stroje prosto z wybiegu, w trakcie trwania pokazu mody lub tuż po jego zakończeniu - przez Internet i telefon komórkowy.

Burberry dziś i jutro

Od 2018 roku nowe logo i monogram Burberry (które jak można się domyśleć, znając Brytyjczyków, zmieniło się na przestrzeni ostatnich 180 lat raz, najwyżej dwa, a może nawet wcale) nawiązuje do postaci Thomasa Burberry, założyciela marki. Firma stawia również na ekologię i troskę o środowisko naturalne. Zabronione jest palenie (kto by się spodziewał, że taka praktyka w ogóle miała miejsce!) niesprzedanych produktów. Burberry rezygnuje również z używania naturalnych futer w produkcji ubrań. Trend pro-eco daje się zauważyć w najnowszych kolekcjach marki, zarówno tych przeznaczonych dla pań, jak i dla panów.

Filtr

1624 wyników

Strona 1 z 17

Następna

Strona 1 z 17