Bezproblemowe zwroty w ciągu 14 dni

Bezproblemowe zwroty w ciągu 14 dni

Najlepsze butiki modowe na świecie w jednym miejscu I Darmowa dostawa powyżej 300,- i łatwe zwroty

Darmowa dostawa od 300 zł

Bezproblemowe zwroty w ciągu 14 dni

VETEMENTS

Vetements to marka tworząca odzież damską i męską, inspirowaną codziennością i zwykłymi ludźmi. Krokiem milowym w historii marki Vetements stało się zaprezentowanie zmodyfikowanej, żółtej koszulki DHL, która szybko wpisała się w ówczesny kanon mody ulicznej.

Vetements to marka, która nadal wzbudza kontrowersje i dyskusje - wszystko, dzięki swojemu niekonwencjonalnemu podejściu do mody. Inspiracją do tworzenia nowych kolekcji Vetements może być wszystko - od subkultur przez elementy odzieży użytkowej, aż po uniformy noszone przez określone grupy społeczne.


Jak powstała marka Vetements?


Francuska marka Vetements została założona w 2014 roku przez rodzeństwo gruzińskiego pochodzenia - Demnę i Gurama Gvasali. Ich zainteresowanie modą rozwijało się już od najmłodszych lat. Jako dzieci dorastające w Gruzji przez długi czas musiały nosić te same ubrania, które nie pozwalały im na indywidualność. Rodzeństwu od początku przyświecał jasny cel - maksymalizować zamówienia, narzucać ograniczenia produktów, nakładać wysokie ceny za ubrania i dodatki. Wszystko po to, aby stworzyć iluzję niedoboru i luksusu. Marka Vetements miała zrzeszać niewielki klub znawców mody.

Marka Vetements została założona dlatego, że Demna Gvasalia i jej anonimowi koledzy uważali ówczesną modę za nudną. Koncepcja i idea stojąca za Vetements była prosta - wprowadzenie różnorodności na scenę modową. Duży wpływ na to, jak rozwijała się marka Vetements miało nabyte wykształcenie. Demna Gvasalia w 2006 roku ukończyła Królewską Akademię Sztuk Pięknych w Antwerpii i trzy lata później pracowała już jako projektantka odzieży damskiej dla Maison Martin Margiela. W 2012 roku Gvasalia została główną projektantką odzieży damskiej Louis Vuitton na 2 lata, a następnie w 2014 roku założyła własną markę Vetements.

Wiele projektów Vetements zostało zainspirowanych doświadczeniem Demny w pracy w Maison Martin Margiela i jest uważanych za reinterpretację projektów tego domu mody, dodając do nich najnowsze trendy mody współczesnej. Marka Vetements wypracowała sobie także własny sposób podchodzenia do projektowania mody. Wysiłki kierowane są zawsze ku jednemu produktowi na raz i zwykle cały proces nie może przekroczyć 20 minut - wtedy dany projekt zostaje anulowany i rozpoczyna się pracę nad kolejnym.


Koszulka DHL od Vetements


Szerokim echem odbił się pokaz mody wiosna-lato w 2016, w którym projektantka Gosha Rubchinsky wystąpiła w odświeżonej wersji koszulki DHL. W pierwszym rzędzie pokazu zasiadły takie gwiazdy jak Travis Scott czy Kanye West. Ten projekt szybko trafił na pierwsze strony gazet i błyskawicznie się wyprzedał, pomimo bardzo wysokiej ceny 245 euro. Wysoka cena i przyciągający uwagę projekt koszulki zwróciły uwagę mediów i jeszcze bardziej nakręciły spiralę popularności marki Vetements.


Dlaczego produkty Vetements są tak drogie?


Twórcy marki Vetements niejednokrotnie musieli tłumaczyć, dlaczego ich produkty są tak drogie. Powodów je kilka. Przede wszystkim wysoka jakość tkanin wykorzystywanych do tworzenia ubrań. Vetements korzysta z ciężkiej bawełny molton. Cena jej wyprodukowania jest dwa razy wyższa niż zwykłej bawełny. Ponadto produkcja ubrań odbywa się w starannie wybranych fabrykach, które oferują godne warunki pracy i płacy dla swoich pracowników, a także wysoce wykwalifikowany personel.

Zdaniem właścicieli Vetements, dużo lepiej jest zaoszczędzić i kupić jeden produkt wysokiej jakości niż zadowalać się wieloma produktami, które posłużą nie dłużej niż jeden sezon. Vetements preferuje produkować mniej produktów, jednak upewnić się, że posłużą one na dłużej. To jeden z elementów, który odróżnia styl biznesowy Vetements od innych marek modowych tworzących szybką modę.


Luksus i niedobór


Nie jest niespodzianką, że produkty Vetements są bardzo trudne do zdobycia. Jest to celowe działanie firmy, która uważa, że luksus wyraża się w niedoborze i ekskluzywności. Zdaniem marki luksusem nie jest sytuacja, w której można pójść do sklepu i kupić to, czego się potrzebuje. Vetements nie uzupełnia zapasów, a jedynym sposobem na zakup danej rzeczy jest po prostu złożenie zamówienia na dostępny produkt. Jeśli jest on wyprzedany, prawdopodobnie nie wróci już do sprzedaży, ponieważ nie będzie produkowany. Vetements okazuje tym samym szacunek osobom, którym jako pierwszym udało się zakupić dany produkt.

Vetements często podkreśla swoje przesłanie, jakie kieruje do młodych ludzi. Marka od samego początku opiera się na własnej kreatywności i chce zapewnić wszystkich swoich fanów i młodych ludzi wkraczających w dorosłość, że nie trzeba mieć bogatych rodziców, nie trzeba inwestora, ani współpracować z korporacjami, aby odnieść własny sukces. Jest to możliwe, dzięki pasji i kreatywności.


VTMNTS dla wszystkich płci


W 2021 marka Vetements ogłosiła swój sekretny projekt, którego efektem stało się odgałęzienie marki - kolekcja VTMNTS dedykowana obu płciom. Projekty VTMNTS wyróżniają się doskonałym krawiectwem, prostymi liniami oraz nieco prowokacyjnym podejściem. W kolekcji VTMNTS znajdują się dwurzędowe garnitury, koszule zapinane na guziki, trencze, marynarki i dżinsy. Charakterystyczną cechą tych projektów jest brak nadruków i grafik oraz neutralne kolory. Projekty dla kobiet i mężczyzn są do siebie łudząco podobne, jednak inaczej układają się na sylwetkach różnych płci.

Jak podkreślają projektanci: „VTMNTS to marka dla ludzi, którzy noszą ubrania dla siebie, a nie dla innych, dla tych, którzy nie mają nic do udowodnienia, dla tych, którzy nie chcą nosić wielkich logo i krzyczeć, jaką markę noszą, dla tych, którzy rozumieją wysoką jakość i wartość rzemiosła”.


Inne marki a Vetements


Do dziś marka Vetements znana jest z wyznaczania trendów. To na ich koncie znajduje się powrót mody do tzw. logomanii. Vetements projektuje modę uliczną, dopasowaną do wymagań społeczeństwa i zmieniających się czasów. Vetements projektuje ubrania dla osób, które chcą podkreślić to, że mają pieniądze i stać ich na to, aby wyglądać fajnie. Chociaż niektóre projekty Vetements są uważane za nadużycia i promowanie podróbek, nowe kolekcje wyprzedają się błyskawicznie.

Przez lata w kolekcjach Vetements przewinęło się wiele różnych firm i marek, takich jak Titanic, McDonald’s czy Star Wars. Pokazy mody Vetements odbywały się w różnych, zaskakujących miejscach, a większość projektów spotykała się z gorącymi dyskusjami i nierzadko była uważana za kontrowersyjne.


Vetements w Miinto


W naszej kolekcji Miinto znajdziesz ponad 350 unikalnych projektów marki Vetements dostępnych do ręki. Oferujemy bluzy, efektowne trampki inspirowane projektami Balenciagi, proste T-shirty i koszulki polo, koszule z dużym logo i nadrukami, biżuterię i etui na telefony, sukienki, kombinezony i nie tylko. W Miinto znajdziesz wybrane produkty Vetements w wyjątkowo niskich cenach, dzięki naszym regularnym obniżkom. Swoje ulubione ubrania i dodatki marki Vetements możesz kupić nawet 50% taniej. Zapewnij sobie poczucie luksusu, jaki dają ubrania Vetements.

Wyczyść wszystkie filtry

Vetements

Strona 1 z 4

Zarejestruj się, aby być na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera, weź udział w konkursie i wygraj 300 PLN na zakupy

Zapisując się do newslettera akceptujesz otrzymywanie informacji o produktach i promocjach. Sprawdź naszą Politykę Prywatności i dowiedz się, w jaki sposób przetwarzamy dane. Zawsze możesz wypisać się tutaj.