Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

Zwróć produkt za darmo do 16 stycznia 2023 r.

Back

Saint Laurent

Saint Laurent projektuje i sprzedaje szeroką gamę konfekcji męskiej i damskiej, kolekcje luksusowych torebek, butów, drobnej galanterii skórzanej, biżuterię, szaliki, krawaty i okulary. Jego niezwykłe kreacje dostępne są od niedawna dla wszystkich za pośrednictwem Internetu na przykład dzięki Miinto.

Yves Saint Laurent wkracza do świata mody

Kim był i skąd pochodził Yves Saint Laurent? Jak powstał jeden z najbardziej znanych na świecie domów mody? Jego historia zaczyna się w Oranie, w Algierii, gdzie Yves urodził się 1 sierpnia 1936 roku jako Yves Henri Donat Mathieu Saint-Laurent. Kiedy miał 17 lat zabrał teczkę z rysunkami i wyruszył na podbój świata mody, czyli prosto do Paryża. Jego pierwszym sukcesem było wygranie konkursu dla projektantów, dzięki któremu poznał samego Diora. Był jeszcze nastolatkiem kiedy dzięki wstawiennictwu szefowej magazynu Vogue, Dior zatrudnił go na stanowisku głównego projektanta. Niezwykłe wizje i wyrafinowany smak młodego Laurenta sprawiły, że jego kariera rozbłysła w ciągu niemal kilku tygodni. Christian Dior zmarł w 1957 roku, a 21-letni Yves stanął na czele domu mody Dior.

Życie prywatne YSL

Jak wielu innych, znanych projektantów mody, Yves Saint Laurent był homoseksualistą, co nie zawsze spotykało się z neutralną reakcją otoczenia. Kiedy wybuchła wojna algiersko-francuska, młody projektant, dostał powołanie do wojska i stawił się na rozkaz. Nie przypuszczał, że jego orientacja seksualna spotka się z wyjątkowo nieprzychylnym przyjęciem ze strony towarzyszy broni. Yves przeżył załamanie nerwowe i po 20 dniach służby odszedł z wojska. Próbował nawet terapii elektrowstrząsami, która miała zrobić z niego osobę heteroseksualną. Jeszcze w szpitalu dowiedział się, że został zwolniony z Diora. Powrót do psychicznej równowagi potrwał trwał jakiś czas, a kiedy w 1960 roku Laurent wyszedł ze szpitala, pozwał dom mody Dior o odszkodowanie za niedotrzymanie kontraktu. Sprawę wygrał i otrzymał 48 tysięcy funtów. To był kapitał, który pozwolił mu w 1961 roku otworzyć dom mody Yves Saint Laurent SAS. Jego wspólnikiem był Pierre Berge, wieloletni przyjaciel, partner życiowy i wspólnik projektanta.

Przełomowe kolekcje i wylansowane trendy

Lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte przyniosły Laurentowi wiele sukcesów zawodowych. Jego kreacje zyskały międzynarodową sławę i na stałe weszły do kanonu mody. To właśnie Yvez Saint Laurent wypromował charakterystyczny styl pokolenia bitników (ruch literacko-kulturowy): wysokie buty, skórzane kurtki. Dzięki niemu powstała moda na tweedowe marynarki. W 1966 roku, na jednym z pokazów mody zaprezentował dwuczęściowy garnitur kobiecy. Choć trudno nam w to dziś uwierzyć, pomysł ubrania kobiety w spodnie i marynarkę był w tamtych czasach absolutnie rewolucyjny i bardzo trudny do zaakceptowania. Przecież jeszcze niedawno kobiety nie nosiły spodni. Stało się to konieczne tylko dlatego, że zastępowały mężczyzn walczących na wojnie, w wykonywaniu niektórych prac. Fankami kobiecego garnituru okazały się takie gwiazdy jak Liza Minelli, Lauren Bacall i Bianka Jagger. Ta ostatnia założyła go nawet na swój ślub w 1971 roku. Wiele wielbicielek Laurenta, które nosiły jego garnitury, było wypraszanych z co bardziej tradycyjnych i nobliwych restauracji. Kobiecy garnitur dwuczęściowy stał się jednak stałym elementem każdej kolekcji Laurenta. W każdej kolekcji był wymyślany na nowo i cieszył się niezmiennym powodzeniem.

Gwiazda YSL nie słabnie, mimo, że projektant zmarł w czerwcu 2008 roku, a jego dom mody należy do Keringa, gigantycznego francuskiego koncernu marek luksusowych. Wielkimi fanami Saint Laurent, bo tak dziś nazywa się marka, są między innymi takie sławy jak Lady Gaga, Justin Bieber, Kayne West, Cameron Diaz, Emma Watson i Rihanna.

Wyjątkowa grupa odbiorców Saint Laurent

Marka Saint Laurent przykłada dużą wagę do starannego wyselekcjonowania swojej docelowej grupy klientów. Skupia się na pokoleniu Milenialsów, czyli osób w wieku od 18 do 35 lat, które w odróżnieniu od starszych pokoleń, nie jest tak bardzo zainteresowana dążeniem do wystawnego i epatującego luksusem stylu życia. Dla większości z nich liczy się coś innego - dostępność i autentyczność. Ponadto większość codziennych inspiracji czerpią ze świata online, dlatego marki, które chcą dotrzeć do tego grona, muszą być tam obecne.

Do takiej grupy odbiorców najlepiej jest więc dotrzeć poprzez najpopularniejsze media społecznościowe. Z tego powodu Saint Laurent aktywnie korzysta z największych platform, takich jak Instagram, Facebook czy Twitter. Saint Laurent to marka modowa premium, która wzmacnia swoją obecność na rynku właśnie, dzięki docieraniu do większej grupy Milenialsów. Robi to na tyle skutecznie, że dzięki licznym kampaniom marketingowym z udziałem influencerów, sprzedaż ich produktów stale rośnie.

Rebranding marki

Niezwykle głośno było o rebrandingu marki Yves Saint Laurent na Saint Laurent. Wszystko to za sprawą Hedi Slimane, który w latach 2012 - 2016 pełnił funkcję dyrektora kreatywnego marki. To właśnie Hedi zdecydował się na odważny krok usunięcia z nazwy marki imienia Yves, a także zmianę wizji estetycznej i skierowanie jej ku zupełnie nowej grupie klientów - Milenialsów. Nowe wizja marki spotkała się zarówno z zachwytem, jak i krytyką. Mimo sprzecznych głosów nowa kolekcja po rebrandingu Saint Laurent wyprzedała się w mgnieniu oka. Przychody marki ze sprzedaży nowych kolekcji były wyższe od poprzednich nawet dwukrotnie.

Odświeżona marka Saint Laurent szybko znalazła swoje miejsce w mediach społecznościowych doceniając do milionów nowych odbiorców. Ponadto w nowych kolekcjach znalazło się wiele zaskakujących projektów, w tym odzież unisex, luksusowe kurtki motocyklowe oraz galanteria skórzana. Do kampanii promocyjnych zaczęto angażować takie gwiazdy jak Adama Levine czy Rosé z BLACKPINK. Z marką współpracują także najpopularniejsze modelki, w tym Anja Rubik.

Saint Laurent w Miinto

Czy wiesz, że specjalnie dla naszych klientów zebraliśmy w jednym miejscu prawie 2000 ubrań, butów i dodatków marki Saint Laurent? Sprawdź nasz katalog i odkryj najmodniejsze szpilki, okulary przeciwsłoneczne, paski, torebki, bluzy z kapturem, T-shirty, klapki czy sukienki tej marki - nie tylko w klasycznej czerni. Nie mamy wątpliwości, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Znajdź wymarzone ubrania Saint Laurent jeszcze szybciej i skorzystaj z naszych filtrów. Wybierz swój rozmiar i ulubiony kolor. Często organizujemy przeceny i promocje, dlatego możliwe, że swój wymarzony dodatek znajdziesz w wyjątkowo niskiej cenie.

Dlaczego warto robić zakupy online w Miinto? Naszą misją od lat jest zapewnienie naszym odbiorcom niezapomnianych wrażeń z zakupów premium. Robimy wszystko, aby na naszej platformie można było znaleźć wyłącznie najlepsze światowe marki luksusowe i dokonać zakupów w najwygodniejszy sposób. Z dużym sukcesem łączymy starannie wyselekcjonowanych partnerów butikowych z naszymi klientami, którzy cenią sobie wysoką jakość produktów, ich duży wybór oraz lubią mieć w swojej garderobie prawdziwe perełki. Obsługujemy już 14 rynków w Europie i mamy apetyt na więcej. Sprawdź ofertę Miinto i znajdź wyjątkowe kolekcje doskonałych projektantów, które odmienią Twoją garderobę na wiele sezonów.

Filtr

2329 wyników

Strona 1 z 24

Następna

Strona 1 z 24