Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

Zwróć produkt za darmo do 16 stycznia 2023 r.

Back

Off White

Mediolańska marka Off-White to jedna z najmłodszych i najpopularniejszych marek luksusowych na świecie. Jej twórcą jest Virgil Abloh, czarnoskóry, amerykański projektant mody, producent muzyczny i DJ. Od marca 2018 roku Abloh jest również dyrektorem artystycznym linii męskiej domu mody Louis Vuitton.

Kto był prekursorem Off-White?

Marka Off-White jest spadkobierczynią znanego twórcy odzieży ulicznej, który nazywał się Dapper Dan. Określano go jako „projektanta, który był kuratorem kultury hip-hopowej” lub „ autora gangsterskiego szyku”. Urodzony jako Daniel Day, otworzył „Dapper Dan’s Boutique” w 1989 roku w Harlemie, w Nowym Jorku. To była epoka, w której hip-hop rozwijał się z prędkością błyskawicy. Podczas gdy jednak rap lubował się w modzie luksusowej, najbardziej znane marki haute-couture wystrzegały się skojarzeń z artystami hip-hopowymi, z obawy, że nie będzie to dobrze przyjęte przez ich główną grupę docelową. W odpowiedzi Dapper Dan stworzył jedyne w swoim rodzaju podróbki ekskluzywnych marek, zmieniając ich logo i styl w ekstrawaganckie, odważne oryginalne projekty. Nazywano je nie podróbkami, ale raczej „podrzutami”. Wśród klientów Dapper Dan były ikony takie jak LL Cool J, Salt-N-Pepper, Daddy Kane i legenda boksu Mike Tyson. To Dapper Dan jako pierwszy spopularyzował luksusową odzież uliczną, a jego następcą jest Off-White i Virgil Abloh, który katapultował streetwear w sam środek królestwa mody.

Skąd się wzięła popularność Off-White?

Na popularność Off-White składają się trzy czynniki: rozwój rynku artykułów luksusowych dla młodszych konsumentów, rosnąca popularność hip-hopu w Stanach Zjednoczonych oraz ogromny popyt na tzw. streetwear, czyli odzież uliczną. Abloh Virgil urodził się 30 września 1980 roku w Rockford (Illinois) w USA. Studiował inżynierię lądową oraz architekturę. W 2012 roku otworzył swój pierwszy butik pod nazwą Pyrex Vision. Główne założenia nowej marki, były bardzo podobne do tych, jakie miał Dapper Dan. Abloh Virgil kupił trochę klasycznych ciuchów marki Champion, do tego mocno przecenione ubrania ze starych kolekcji Ralpha Laurena, wydrukował na nich swoją grafikę i sprzedał za setki dolarów. Nowa marka stała się ogromnie popularna, ale prawdziwe szaleństwo zaczęło się, gdy raper A$AP Rocky założył szorty Pyrex w teledysku Wild For the Night. Niesiony falą pierwszych, dużych sukcesów, w 2013 roku Abloh Virgil oficjalnie zarejestrował markę Off-White.

Styl luksusowych ciuchów ulicznych

Samo słowo off-white w języku angielskim oznacza """"złamaną biel"""", czyli biel z odcieniem szarości lub żółci, biel nieczystą. Synonimem marki jest wzór zebry, a jednym z najbardziej charakterystycznych i kultowych produktów, dwumetrowy żółto-czarny pasek do spodni Industrial Buckle Belt. Ponieważ jest dużo dłuższy niż zwykłe paski, firma Off-White musiała w końcu stworzyć przewodnik wideo o tym, jak można go nosić. W ostatnich latach Abloh zaczął umieszczać swoje hasła i słowa w „cudzysłowie”. Słowo „SHOELACES” widnieje na sznurowadłach, słowo „SCULPTURE” wygrawerowano na torbie, którą wyprodukował dla IKEA. Nawet swoją stronę internetową oznaczył jako „STRONA INTERNETOWA”. Abloh wierzy, że wszystko, co jest w cudzysłowie, pozostaje nieokreślone, co oznacza, że zawsze jest miejsce na pytania. Ta koncepcja bardzo wpisuje się w ideologię marki - dając ludziom przestrzeń do uwolnienia własnej kreatywności.

Ile warte jest Off-White? Trudno ustalić, dane szacunkowe różnią się znacznie między sobą. Według niektórych danych są to cztery miliony dolarów, według innych 14 milionów. Tak czy inaczej, są to kwoty co najmniej siedmiocyfrowe.

Marka, która wyznacza trendy i pomaga wyrażać siebie

Marka Off-White doskonale wpisała się w potrzeby młodych ludzi, którzy chcieli wyróżnić się w tłumie i podkreślić swoją przynależność do grupy osób o podobnych aspiracjach, poglądach i zainteresowaniach. Jednym z najgorętszych trendów, w których doskonale odnalazła się marka Off-White była muzyka hip-hopowa, która w tamtym czasie cieszyła się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych. Off-White nie tylko wpasował się w gust fanów hip-hopu, ale dzięki swoim projektom zaczął kształtować nowe trendy na tym polu. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów ubioru marki są bluzy z kapturem, które wpisały się w styl szeroko rozumianego streetwearu.

Abloh doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że ubrania marki należą do jednych z najbardziej luksusowych, a co za tym idzie, najdroższych w modzie ulicznej. Grupą docelową marki Off-White byli przede wszystkim młodzi ludzie, którzy nie mogą pozwolić sobie na zakup ulubionych butów czy bluzy. Idąc tym tropem marka Off-White, we współpracy z Nike stworzyła specjalną linię tańszych ubrań w kolekcji “The Ten”. Z tej kolekcji pochodzą najbardziej rozpoznawalne sneakersy marki sięgające za kostkę, z czerwoną metką na sznurowadłach. Najbardziej kultowe z serii buty Air Jordan 1, których cena sięga pięciu tysięcy dolarów, wyróżniają się kolorystyką nawiązującą do barw drużyny Chicago Bulls i są laurką dla rodzinnego miasta projektanta.

Kolejnym krokiem w otwarciu się na szersze grono klientów, stały się kolekcje kapsułowe w bardziej przystępnych cenach. Wyróżniają się one nie tylko charakterystycznymi wzorami marki, takimi jak strzałki i cudzysłowy, ale także oryginalnymi printami zaczerpniętymi z największych dzieł malarstwa światowego.

Abloh wierzył w siłę mediów społecznościowych, a budowanie regularnego i trafiającego w gusta odbiorców przekazu, stało się niejako wizytówką marki Off-White. Grupą docelową marki są osoby, które wychowały się w erze Internetu - pokolenie Z oraz Milenialsi. Większość z nich aktywnie korzysta z Instagrama, na którym Off-White regularnie informuje fanów o nowych kolekcjach i reklamuje swoje projekty. Nierzadko młodzi fani mają okazję wyrazić swoje poglądy i wpłynąć na ostateczny kształt nowych kolekcji.

Za co kochamy Off-White?

Obok projektów Off-White nie da się przejść obojętnie. Nie bez powodu wiele premierowych kolekcji wyprzedaje się w kilka godzin, a niektóre z nich szybko uzyskują miano kultowych. Jednym z najbardziej charakterystycznych dodatków marki jest długi, żółty pasek ze srebrną sprzączką, który jest noszony nie tylko w spodniach wokół talii, ale także na szyjach, torbach i plecakach. Off-White potrafi dodać coś od siebie w nawet tak kultowych projektach, jakimi są trampki Converse. Współpraca obu marek odbiła się szerokim echem wśród fanów.

Projekty Abloha nie raz zaskakiwały odbiorców, jednak dzięki popularyzacji pomysłów projektanta przez największe gwiazdy, szybko zyskiwały uznanie. Jedną z najbardziej kontrowersyjnych współprac marki, była ta z marką Arc'teryx. Zadaniem marki Off-White było dopasowanie stylu ubrań gore-tex do stylu ulicznego, czego efektem stała się między innymi suknia balowa zaprezentowana przez Bellę Hadid.

Bluzy i t-shirty z nadrukami dzieł światowego malarstwa, w tym słynnej Mona Lisy, również weszły do kanonu odzieży ulicznej, podkreślając tym samym zamiłowanie projektanta do klasycznych dzieł sztuki, które w oryginalny sposób zostały zaadaptowane do pełnej luzu i swobody mody streetwear.

Filtr

3567 wyników

Strona 1 z 36

Następna

Strona 1 z 36