Najlepsze butiki w jednym miejscu l Szybka dostawa i bezproblemowe zwroty
Wyprzedaz: 15% EXTRA rabatu z kodem EXTRA15
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Moschino

Włoska marka Moschino to połączenie luksusu, kreatywności i ekstrawagancji. Ta wybuchowa mieszanka sprawia, że Moschino jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych na całym świecie.

Historia marki Moschino

Twórcą marki Moschino jest Franco Moschino, któremu od najmłodszych lat nie była obca sztuka w najróżniejszych postaciach. Studia na Akademii Sztuk Pięknych w Mediolanie, plany zostania malarzem, praca jako ilustrator w magazynie mody Gianniego Versace i ogromna do niej miłość sprawiły, że Franco Moschino zapragnął tworzyć własne projekty. Pierwsze z nich powstały we współpracy z włoską marką Cadette jeszcze w 1969 roku. Do otwarcia własnej marki, Moonshadow, musiał jednak poczekać do 1983 roku. Niedługo później premierę miała marka Moschino Couture z perfumami w roli głównej.

Pierwsze kolekcje marki Moschino wyróżniały się kpiącym podejściem projektanta do świata mody, a ubrania prezentowane przez modelki na wybiegach często miały prześmiewcze slogany. Od początku marka Moschino była kojarzona z luksusowych ubrań, którym nie brakuje poczucia humoru. Od projektów i pomysłów Moschino biło świeżością i ekstrawagancją.

Sam Moschino, uważany przez wielu za buntownika, często okazywał serce innym, wspierając fundacje charytatywne i wykorzystując swoje reklamy do kampanii przeciwko przemocy, także wobec zwierząt, walki z narkotykami czy promując świadomość ekologiczną w świecie mody. Już w 1988 roku zaprezentował swoją kolekcję ekologicznych futer, a swoje pokazy często przerywał wstawkami wideo, w których wyjaśniał, dlaczego należy zrezygnować z tego rodzaju przedstawiania nowych kolekcji.

W 1994 roku Franco Moschino zmarł na atak serca, a dyrektorem kreatywnym marki została jego asystentka Rossella Jardini, która stonowała nieco ironiczne nastawienie marki do świata mody. Moschino pokochały gwiazdy i celebryci, od Gwyneth Paltrow, przez Kylie Minogue i Madonnę aż po księżną Dianę. Obecnie w kolekcji Moschino znajdują się ubrania, akcesoria, obuwie, biżuteria, kosmetyki i zapachy.

Proste i zmienne logo Moschino

Proste logo marki może wydawać się sprzeczne z bujną fantazją projektanta, jednak jest to wyjątek potwierdzający regułę. Nawet coś tak oczywistego, jak proste logo marki, w Moschino zyskuje wiele nowych postaci.

Logo tworzą czarne, pogrubione litery z pełną nazwą marki. Kolor liter zmienia się dość swobodnie, w zależności od potrzeb projektanta. Jest to jedno z przesłań marki, aby dążyć do tego, aby być modnym, ale nigdy nie stać się ofiarą mody, która służy do zabawy.

Magia pluszowego misia Moschino

Częścią kultowej kolekcji Moschino z 1988 roku były pluszowe niedźwiadki, które zostały umieszczone wzdłuż dekoltu jeden z prezentowanych sukienek. Motyw pluszowego misia został wskrzeszony w trzydziestą rocznicę pamiętnego pokazu. Miś zagościł w marce Moschino na dłużej.

Jeden z zapachów marki został opakowany w atomizer w kształcie misia, w wielu butikach Moschino znajdują się ogromne pluszowe misie, a sam wzór niedźwiadka pojawia się na koszulkach, bluzach, spódnicach czy akcesoriach.

To jednak nie koniec eksperymentów marki z kolorowymi motywami prosto ze świata dziecięcych zabawek. Równie dużą popularnością cieszą się wzory z lalkami Barbie i wszelkimi kolorowymi grafikami, wyjętymi rodem z książeczek dla dzieci.

Moschino i Love Moschino

Love Moschino to powstała w 2008 roku siostrzana marka Moschino, która nie jest tak surrealistyczna i zbuntowana, stawiając bardziej na elegancję i zabawę. W kolekcji Love Moschino znajdują się ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Z jednej strony Love Moschino silnie odzwierciedla główne wartości Moschino, jest równie kreatywna i wyróżniająca się, jednak z drugiej strony została dopasowana do potrzeb klientów młodszego pokolenia.

Kolekcję Love Moschino wyróżniają stylowe i różnorodne torebki. Są wśród nich duże torby na zakupy, torby na ramię, kopertówki oraz portfele. Dostępne są wersje skórzane i wegańskie, a każdy egzemplarz wyróżnia dbałość o szczegóły i odzwierciedlenie estetyki marki. W projektach torebek Love Moschino dominuje swoboda i ekstrawagancja. Nie brakuje tu jasnych kolorów, wpadających w oko nadruków, złotych łańcuszków i głównego znaku rozpoznawczego marki - serc.

Głośne projekty Moschino

Dużym echem odbiła się współpraca marki Moschino z siecią fast foodów McDonald’s. Etui na iPhone przypominające charakterystyczne czerwone pudełko z frytkami czy torebka na ramię z logo McDonald’s sprawiły, że świat mody przecierał oczy ze zdumienia, a eksperci ds. zdrowego żywienia nie kryli oburzenia na tą jawną promocję i gloryfikację marki produkującej niezdrowe jedzenie. Słynne etui pokochały gwiazdy, takie jak Miley Cyrus, Rihanna czy Rita Ora. Stało się ono przy okazji jednym z najczęściej podrabianych akcesoriów marki.

W 2014 roku na wybiegu przedstawiono kolekcję inspirowaną kolorystyką marki McDonald’s - dominowały kolory złote i czerwone. Niektóre z projektów bezpośrednio nawiązywały do uniformów pracowników sieci restauracji - modeli miały na głowach charakterystyczne daszki, a w rękach trzymały tacę, na której honorowe miejsce miała torebka z ogromnym M.

Wiele kontrowersji wzbudziła wiosenna kolekcja z 2017 roku, której motywem przewodnim była medycyna. Torebki z kolekcji przypominały butelki z tabletkami lub blistry z pastylkami, pojawiło się mnóstwo wzorów z motywem kapsułek. Hasłem kolekcji były słowa “Po prostu powiedz MoschiNO”, a cała kampania określana była jako antynarkotykowa, zachęcająca do mówienia “nie” zakazanym substancjom. Wskutek wielu protestów i negatywnych opinii, marka wycofała ze sklepów wiele artykułów z tej kolekcji.

W tym samym roku nie mogła nie zostać zauważona kolekcja inspirowana … śmieciami. Na wybiegu zaprezentowano stylizacje z folii bąbelkowej, worków na śmieci czy czapki w kształcie plastikowych opakowań.

Nowe kolekcje Moschino

Nowym kolekcjom Moschino nie można odmówić ferii barw i kolorów, nawiązań do popularnych postaci z bajek i animacji oraz szalonych lat 90. Printy z hamburgerem pojawiły się na kapeluszach, spódnicach i marynarkach, komiksowe wstawki można znaleźć na rękawach garniturów i torebkach. Panowie mogą uzupełnić swój błyszczący, cekinowy garnitur o T-shirt z logiem hamburgera Moschino, a panie cofnąć się do lat, w których królowały bufiaste rękawy, dopasowane talie i rozszerzane spódnice.

Moschino w Showroom

W naszym sklepie znajdziesz tysiące produktów Moschino, w tym odzież, obuwie, akcesoria i biżuterię. Do wyboru są bluzy z logiem pluszowego misia, kolorowe sneakersy, oversizowe płaszcze z nadrukami, paski z dużymi klamrami Moschino, bluzy z kapturem, a także stroje kąpielowe, torebki, portfele, etui na smartfony i odzież dziecięcą.

Dostępność różnych rozmiarów i wzorów sprawia, że w Showroom można znaleźć ubrania na każdą kieszeń, okazję i porę roku.

Filtr

6273 wyników

Strona 1 z 63

Następna

Strona 1 z 63