Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN & 14 DNI NA ZWROT
Koszyk
0

Twój koszyk jest pusty

Back

Maison Margiela

W modowych kolekcjach francuskiej marki Maison Margiela przeważa odzież, akcesoria i obuwie w wyjątkowo nowoczesnych, wręcz kosmicznych kształtach. To właśnie Maison Margiela proponuje buty z rozciętym czubkiem, podobne do butów japońskich samurajów. Do tego ekscentryczne kroje torebek, nietypowe kolory, zupełnie nowe kształty. Fun!

Kim jest Maison Margiela?

Marka powstała w 1988 roku, a jej twórcą był belgijski designer Martin Margiela. Jego projekty określa się jako dekonstrukcję, redefinicję i rewolucję w dziedzinie ciuchów codziennego użytku. Maison Martin Margiela zaczynał swoją karierę w świecie mody w 1984 roku, pracując jako asystent projektanta w domu mody Jean Paul Gaultier. Z tłumu młodych projektantów Margiela wyróżnił się mało ortodoksyjnymi technikami projektowania. Na największe światowe wybiegi, belgijski projektant wprowadził kolekcje jakby nieco niedokończone, niedbałe, grunge, co natychmiast przyciągnęło uwagę zarówno wielbicieli mody jak i dziennikarzy i klientów.

Anonimowość i unikanie mediów

Maison Margiela jest jedną ze znanych i docenianych marek modowych. Mimo to, w przeciwieństwie do wielu innych projektantów i domów mody, jego firma nie szuka rozgłosu, nie zabiega o względy mediów. Martin Margiela zrezygnował z osobistego prowadzenia brandu w 2009 roku i nie wyznaczył żadnego następcy. Zastąpił go zespół anonimowych, cichych designerów. Chociaż pięć lat później na stanowisku dyrektora kreatywnego pojawił się John Galliano, marka nadal pozostaje jakby marką bez twarzy. Margiela jest brandem stworzonym dla współczesnych introwertyków, ludzi, którzy unikają tłumów i bycia w centrum uwagi. Nikt z firmy nie zabiega o udzielanie wywiadów, nikt konkretny i sławny nie reklamuje brandu na modowych imprezach i wydarzeniach towarzyskich. Ta nonszalancja, jeśli chodzi o uznanie i pozycję w świecie, musi się jednak podobać klientom, bo Maison Margiela cieszy się niesłabnącym powodzeniem u wielu z nich, w tym u wielu znanych i kochanych przez masy celebrytów.

Drewniane koturny z Japonii

Maison Margiela projektuje między innymi dla masowych, powszechnie znanych na świecie brandów mody ulicznej. W 2012 firma ogłosiła współpracę z firmą H&M. Na potrzeby nowej kolekcji przekształcono podobno starsze projekty marki, tak aby przystosować je do noszenia na co dzień, nie pozbawiając jednak charakterystycznego dla Margiela sznytu awangardy. Znany z zamiłowania do nietypowych materiałów Maison zaprezentował w kolekcji z 2006 roku krawieckie dzieła sztuki wykonane z materiałów tapicerskich, które w talii spinane były samochodowymi pasami bezpieczeństwa. Na jednym z innych pokazów (konkretnie na pokazie nazwanym SS89), Margiela zaprezentował kolekcję inspirowaną XV-wieczną Japonią. Hitem i najbardziej rozpoznawanym motywem tej kolekcji były buty inspirowane drewnianymi japońskimi klapkami na koturnach, z paskiem między dużym palcem i resztą palców stopy. Krytycy mody bardzo pozytywnie odnieśli się do tej kolekcji, mimo że dla ewentualnych klientów zainteresowanych noszeniem egzotycznego obuwia, mogłoby się to okazać nieco niebezpieczne.

Maison Margiela i numerki

Ogromną ciekawostką i cechą charakterystyczną marki jest rzecz dość banalna, która dość często jednak stanowi o sukcesie marki. Dlatego właśnie projektanci podchodzą do niej dość uważnie. Chodzi o etykietkę, czyli metkę, jeśli ktoś woli. Każda sztuka ciuchów Maison Margiela oznaczona jest specjalną etykietką, na której widnieje rząd cyfr od 0 do 23. Każdy z numerów odpowiada kolekcji, do której należy dany egzemplarz odzieży. Na przykład, ubrania z zakreślonym numerem 4, znajdują się w kolekcji męskiej, podczas gdy odzież z numerem 1 w kółku jest częścią kolekcji damskiej.

Filtr

1158 wyników