Luksus, innowacyjność, celebrowanie indywidualności - to niektóre z cech włoskiej marki Marni. To, co odróżnia ją od innych marek modowych premium to promowanie nie tylko samej mody, ale także dobrej zabawy i określonych wartości. Marni to nieprzewidywalne grafiki, wzory, printy i kolory, swobodne mieszanie kształtów i nadruków. W ofercie włoskiej marki Marni coś dla siebie znajdą kobiety, mężczyźni i dzieci.
Ekstrawagancja marki Marni wyraża się w sezonowych kolekcjach ubrań, eksploracji stylu życia i awangardy pomieszanej z elegancją. Marce Marni nieobcy jest dialog ze światem sztuki. Już teraz najpiękniejsze ubrania, buty i dodatki Marni znajdziesz w naszej kolekcji Miinto. Przejrzyj nasz katalog Marni i znajdź luksusowy dodatek do swojej garderoby. Ożyw swoją stylizację wraz z Marni.
Kulisy powstania włoskiej marki Marni
Włoska marka Marni powstała w Mediolanie w 1994 roku. Jej założycielką jest mieszkająca w szwajcarskim Lugano Consuelo Castiglioni - utalentowana projektantka, która pomimo braku wykształcenia na kierunku modowym, zdecydowała się podjąć ryzyko i wraz ze swoim mężem wprowadziła własną markę na konkurencyjny rynek. Początkowo marka Marni działała jako rozwinięcie już działającej firmy futrzarskiej męża. Consuelo postanowiła wykorzystać dostępne tam futro i dostosować je w taki sposób, aby współgrało z ubraniami noszonymi na co dzień. Pierwszymi elementami kolekcji Marni były ubrania dla kobiet na sezon jesienno-zimowy. Początkowo marka Marni koncentrowała się właśnie na projektowaniu ubrań na chłodniejsze sezony. Dopiero po trzech latach działalności światło dzienne ujrzała kolekcja wiosenno-letnia.
Kolejne nowości w ofercie marki Marni przyniósł rok 1998. Wtedy to zaprezentowano pierwsze torebki oraz obuwie damskie. W 2002 roku zdecydowano się poszerzyć kolekcję o ubrania i dodatki dla mężczyzn, a rok później, w 2003 roku marka rozpoczęła produkcję dywanów Marni oraz wprowadziła na rynek markową biżuterię. Na przełomie tysiąclecia Marni otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w Londynie oraz rozpoczęła podbój Japonii. Kolejne sklepy otwierano w Mediolanie, Nowym Jorku, Chinach czy Paryżu. W 2006 roku powstał pierwszy sklep online Marni dla klientów z USA i Europy.
Obecnie sklepy Marni można znaleźć w większości największych miast oraz we wszystkich światowych stolicach mody. Marka stopniowo otwiera nowe sklepy oraz nawiązuje współpracę z punktami sprzedaży na całym świecie, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.
Awangardowe projekty Marni - nowa era Francesco Risso
Dyrektorem kreatywnym marki Marni jest Francesco Risso, który bardziej niż kiedykolwiek przybliżył wizerunek marki do ekstrawaganckiego, pomysłowego i nie do pomylenia z żadnym innym. Risso dołączył do marki Marni w 2016 roku, cztery lata po tym, gdy jej założycielka Consuelo Castiglioni zdecydowała się sprzedać swoje udziały firmie OTB Group. Francesco Risso kształcił się pod kierunkiem struktury ubioru i od małego był blisko świata mody - wszystko, dzięki mamie, która piastowała wysokie stanowisko w marce Benetton.
Kolekcje Marni autorstwa Francesco Risso od razu wpadają w oko. Są odważne, nieco dziwaczne i kapryśne, jednak stanowią spójną całość. Wokół ubrań Marni roztacza się atmosfera dobrej zabawy, pozytywnej atmosfery i optymizmu. Projekty Risso są efektem jest pasji względem sztuki, humanizmu i tradycji. W jednej z kolekcji Marni zwrócono uwagę na problem zanieczyszczenia środowiska i nadprodukcji śmieci. Podczas pokazu użyto plastikowych odpadów do stworzenia przykuwającej wzrok instalacji.
Risso doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że tworzenie kolorowych i zaskakujących ubrań może oddalać go od świata szeroko rozumianego luksusu. Z drugiej strony nie ukrywa swojej fascynacji światem kreskówek, wyobrażając sobie swoje projekty na przykład pod kątem planu filmowego. Tworząc nowe projekty Risso stara się nie myśleć szablonowo. Kocha kolory, jednak i czerń potrafi być dla niego równie zabawna.
Marni, czyli moher i wirtualna rzeczywistość
Jedną z najczęściej spotykanych tkanin w ostatnich kolekcjach Marni jest moher. Moherowe swetry, bluzy, szaliki i inne dodatki pojawiają się w kolejnych kolekcjach, zaskakując formami, fasonami czy doborem kolorów. O ile moher kojarzy się z tradycją, o tyle jedna z najnowszych kolekcji potwierdza, że Marni doskonale wpisuje się w najnowsze trendy zaznaczając swoją obecność w wirtualnej rzeczywistości. Metaverse Marni WEARWEARE to miejsce wykorzystujące najnowocześniejsze technologie, którego celem jest nawiązanie lepszego kontaktu z klientami.
Klienci mogą kupować tu produkty 3D przeglądając lookbook, nawigować po środowisku wirtualnym, a także doświadczać możliwości, jakie daje interfejs AR. Awatary w metawers będą nosić stylizacje z kolekcji Marni. Cała kampania promocyjna odbiła się szerokim echem w świecie mody. Jak twierdzi marka, wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości to doskonała okazja na stworzenie połączenia między światem fizycznym a cyfrowym.
Dla kogo są ubrania Marni?
Ubrania Marni są luksusowym dodatkiem dla każdego fana i fanki mody premium. Chociaż wiele projektów kojarzy się głównie z młodszą grupą klientów, nie brakuje klasycznych i ponadczasowych form także dla pozostałych grup. Ubrania i dodatki Marni przypadną do gustu fanom wzorzystych tkanin i osobom uwielbiającym modowy maksymalizm. Połączenie wzorów retro z kryształami, ostrymi kolorami i nadrukami to z pewnością nie jest rozwiązanie dla wszystkich. Najpopularniejszym kolorem Marni jest zieleń w różnych postaciach. Od głębokiej butelkowej zieleni po seledynowe odcienie - fani tego koloru ziemi z pewnością będą usatysfakcjonowani.
Klientki noszące ubrania marki Marni są pewne siebie, inteligentne i stylowe. Lubią zróżnicowany styl i uciekają od nudnych, sztampowych stylizacji. Cenią sobie wysoką jakość produktu, włoskie rzemiosło oraz kreatywność twórcy. Przez swoje wybory modowe podkreślają atuty i indywidualność. Czasami dosięga ona granic indywidualności, romantyzmu, czasami pozwala docenić kunszt krawiectwa. Z pewnością jednak podkreśla chęć odczuwania większej ilości doznań, intensywnych przeżyć, nieraz ocierając się wręcz o banalność.
Marni w Miinto
W naszym sklepie internetowym Miinto oferujemy ponad 1600 różnych projektów włoskiej marki Marni. W katalogu pojawiają się torby zakupowe, zimowe płaszcze, skórzane klapki, prochowce w intensywnych kolorach, wzorzyste szaliki z moheru, czółenka na niebotycznych obcasach i wiele innych. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby połączyć naszych klientów z najlepszymi sprzedawcami butikowymi w Europie. Dzięki temu możesz uzyskać dostęp do unikalnych artykułów Marni z różnych kolekcji.
Aby ułatwić nawigowanie po sklepie przygotowaliśmy wygodne filtry, za pomocą których możesz szybko wybrać ulubiony kolor i odpowiedni rozmiar. Poszukujesz niższych cen? Zaznacz przycisk “przecena”, aby zobaczyć wyłącznie obniżone ubrania i dodatki Marni. Uzupełnij swoją garderobę o luksusowe ubrania włoskiej marki Marni i dodaj koloru i świeżości swojej stylizacji.