Wyprzedaz: 15% EXTRA rabatu z kodem EXTRA15
Wyprzedaz: 15% EXTRA rabatu z kodem EXTRA15
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Maison Margiela

W modowych kolekcjach francuskiej marki Maison Margiela przeważa odzież, akcesoria i obuwie w wyjątkowo nowoczesnych, wręcz kosmicznych kształtach. To właśnie Maison Margiela proponuje buty z rozciętym czubkiem, podobne do butów japońskich samurajów. Do tego ekscentryczne kroje torebek, nietypowe kolory, zupełnie nowe kształty. Fun!

Kim jest Maison Margiela?

Marka powstała w 1988 roku, a jej twórcą był belgijski designer Martin Margiela. Jego projekty określa się jako dekonstrukcję, redefinicję i rewolucję w dziedzinie ciuchów codziennego użytku. Maison Martin Margiela zaczynał swoją karierę w świecie mody w 1984 roku, pracując jako asystent projektanta w domu mody Jean Paul Gaultier. Z tłumu młodych projektantów Margiela wyróżnił się mało ortodoksyjnymi technikami projektowania. Na największe światowe wybiegi, belgijski projektant wprowadził kolekcje jakby nieco niedokończone, niedbałe, grunge, co natychmiast przyciągnęło uwagę zarówno wielbicieli mody jak i dziennikarzy i klientów.

Anonimowość i unikanie mediów

Maison Margiela jest jedną ze znanych i docenianych marek modowych. Mimo to, w przeciwieństwie do wielu innych projektantów i domów mody, jego firma nie szuka rozgłosu, nie zabiega o względy mediów. Martin Margiela zrezygnował z osobistego prowadzenia brandu w 2009 roku i nie wyznaczył żadnego następcy. Zastąpił go zespół anonimowych, cichych designerów. Chociaż pięć lat później na stanowisku dyrektora kreatywnego pojawił się John Galliano, marka nadal pozostaje jakby marką bez twarzy. Margiela jest brandem stworzonym dla współczesnych introwertyków, ludzi, którzy unikają tłumów i bycia w centrum uwagi. Nikt z firmy nie zabiega o udzielanie wywiadów, nikt konkretny i sławny nie reklamuje brandu na modowych imprezach i wydarzeniach towarzyskich. Ta nonszalancja, jeśli chodzi o uznanie i pozycję w świecie, musi się jednak podobać klientom, bo Maison Margiela cieszy się niesłabnącym powodzeniem u wielu z nich, w tym u wielu znanych i kochanych przez masy celebrytów.

Drewniane koturny z Japonii

Maison Margiela projektuje między innymi dla masowych, powszechnie znanych na świecie brandów mody ulicznej. W 2012 firma ogłosiła współpracę z firmą H&M. Na potrzeby nowej kolekcji przekształcono podobno starsze projekty marki, tak aby przystosować je do noszenia na co dzień, nie pozbawiając jednak charakterystycznego dla Margiela sznytu awangardy. Znany z zamiłowania do nietypowych materiałów Maison zaprezentował w kolekcji z 2006 roku krawieckie dzieła sztuki wykonane z materiałów tapicerskich, które w talii spinane były samochodowymi pasami bezpieczeństwa. Na jednym z innych pokazów (konkretnie na pokazie nazwanym SS89), Margiela zaprezentował kolekcję inspirowaną XV-wieczną Japonią. Hitem i najbardziej rozpoznawanym motywem tej kolekcji były buty inspirowane drewnianymi japońskimi klapkami na koturnach, z paskiem między dużym palcem i resztą palców stopy. Krytycy mody bardzo pozytywnie odnieśli się do tej kolekcji, mimo że dla ewentualnych klientów zainteresowanych noszeniem egzotycznego obuwia, mogłoby się to okazać nieco niebezpieczne.

Maison Margiela i numerki

Ogromną ciekawostką i cechą charakterystyczną marki jest rzecz dość banalna, która dość często jednak stanowi o sukcesie marki. Dlatego właśnie projektanci podchodzą do niej dość uważnie. Chodzi o etykietkę, czyli metkę, jeśli ktoś woli. Każda sztuka ciuchów Maison Margiela oznaczona jest specjalną etykietką, na której widnieje rząd cyfr od 0 do 23. Każdy z numerów odpowiada kolekcji, do której należy dany egzemplarz odzieży. Na przykład, ubrania z zakreślonym numerem 4, znajdują się w kolekcji męskiej, podczas gdy odzież z numerem 1 w kółku jest częścią kolekcji damskiej.

Maison Margiela i MM6

Sporą popularnością cieszy się również bardziej współczesna kolekcja odzieży damskiej kryjąca się pod tajemniczą nazwą MM6. Powstała ona w 1997 roku i w odróżnieniu od głównej marki, ceny oferowanych produktów są nieco bardziej przystępne. Niższa cena wiąże się z tym, że kreacje MM6 są nieco prostsze, mniej wymyślne, jednak nadal wpisują się w filozofię marki.

Twórcami linii ubrań MM6 jest anonimowy kolektyw. Tworzą oni modę damską z wyraźnym znakiem - jest nim biała metka wszyta w czterech punktach z jednym poziomym punktem widocznym z zewnątrz - na nim znajduje się metka MM6. Idealna klientka marki MM6 to kobieta, która lubi ubierać się swobodnie i dobrze czuje się w miejskim, luźnym stylu. Marka Maison Margiela może być dla niej zbędnym luksusem i nie wpisywać się w jej nonszalancki styl. W MM6 można znaleźć geometryczne kształty, eleganckie nadruki i odzież sportową.

Pochwała dekonstrukcji

Marka Maison Margiela jest kojarzona z ciekawą, innowacyjną i eksperymentalną formą wyrażania siebie przez modę. Pomysły projektanta nie raz szokowały branżę i siały podejrzenia co do chęci “zaintrygowania” całego rynku mody. Tym, co charakteryzuje wiele projektów maki Maison Margiela jest zainteresowanie zdekonstruowaną modą. Projektant interesował się tym dużo wcześniej, zanim stało się to trendem w branży.

Maison Margiela z powodzeniem na nowo wymyśla dobrze znane kroje i fasony ubrań. Czasami je dekonstruuje, czasami rekonstruuje, tworząc zupełnie nową wizję danego dodatku. Kurtki z sukni ślubnej? Dla Margieli nie ma rzeczy niemożliwych.

Maison Martin Margiela Artisanal

Maison Martin Margiela Artisanal to wyjątkowa kolekcja, która narodziła się w 2006 roku. Cały zespół projektantów przemierzył wiele krajów w poszukiwaniu wyjątkowych, czasami zapomnianych już elementów, które mogliby uwzględnić w swojej kolekcji. Brano pod uwagę zarówno zniszczone dżinsy, wiktoriańskie koronki czy porcelanowe projekty. Łączyło je to, że były wykonane ręcznie, a w połączeniu z zupełnie nowymi projektami marki, stanowiły istne dzieło sztuki.

W związku z tym, że z podróży udawało się przywieźć ograniczoną liczbę elementów retro, niezwykle ważne stało się dobre ich wykorzystanie. Pomógł w tym wysoki poziom rzemiosła, jakim charakteryzuje się marka. Co więcej, ograniczenie ilości wyjątkowych, ręcznie wykonanych materiałów przywiezionych z różnych krajów w naturalny sposób ograniczał produkcję i zwiększał wartość danego ubrania. Marka z powodzeniem zaprezentowała swoje projekty podczas paryskiego sezonu haute couture.

Maison Margiela w Showroom

W naszym katalogu Showroom udało nam się zgromadzić prawie dwa tysiące ubrań i dodatków dla kobiet i mężczyzn. Są to unikatowe elementy z wielu kolekcji i różnych sezonów, dzięki którym można podziwiać kunszt i pomysłowość marki w tworzeniu kreatywnej mody codziennej w najlepszym wydaniu.

Wygodne szare bluzy z kapturem i białymi napisami, sprawiające wrażenie postarzanych spodnie dżinsowe, szerokie, oversizowe skórzane płaszcze, dyskretna biżuteria czy buty na wysokim obcasie we wpadających w oko, żywych kolorach - sprawdź, który z elementów kolekcji Maison Margiela najlepiej pasuje do Twojego stylu.

Oferujemy wiele rozmiarów, fasonów i kolorów dla kobiet i mężczyzn. Niektóre z elementów kolekcji są aktualnie dostępne w promocyjnej cenie - sprawdź nasze oferty wybierając opcję ”Przecena”. Zrób zakupy za pomocą jednego kliknięcia i ciesz się szybką dostawą i bezproblemowymi zwrotami!

Filtr

1483 wyników

Strona 1 z 15

Następna

Strona 1 z 15