Karl Lagerfeld był w świecie mody luksusowej postacią absolutnie niezwykłą i zagadkową. Tworzył ubrania, z których każe miało swój własny charakter i osobowość. Jego niesamowita fortuna warta była podobno około 125 milionów dolarów. Pracował i tworzył dla wielu różnych projektantów, między innymi Pierre'a Bamailn, Chloe, Krizia, Fendi, Valentino czy Coco Chanel.
Kim był Karl Lagerfeld?
Karl Lagerfeld urodził się w niemieckim Hamburgu, jako Karl Otto Lagerfeldt, we wrześniu 1933 roku. Jego rodzice byli zamożnymi ludźmi, ojciec był biznesmanem. Dorobił się sprzedając dość innowacyjny wtedy produkt, czyli mleko w proszku. Małemu Karlowi niewiele w dzieciństwie brakowało, ale mając 14 lat Karl, postanowił porzucić rodzinny dom. Wybrał się do Paryża, aby rozpocząć swoją niezwykła karierę projektanta mody. Na stałe przeprowadził się do francuskiej stolicy w 1952 roku. Podobno już wtedy mówił dość dobrze po angielsku i francusku. Literka t, którą miał na końcu oryginalnego nazwiska, znikła gdzieś po drodze, prawdopodobnie, ponieważ Lagerfeld brzmiało bardziej chic. W 1954 roku później wygrał French International Wool Secretariat za projekt eleganckiego płaszcza, a w 1955, jako zaledwie 22-latek zaczął projektować dla Pierre'a Balmain.
Wielka miłość do Choupette
Karl uwielbiał koty, a zwłaszcza swoją białą, drobną kotkę z białymi oczami o imieniu Choupette. Ponieważ Karl był również zapalnym fotografem i stylistą, Choupette ma swoje konto na Instagramie, a na nim niemal 100 tysięcy fanów. Więcej niż jakikolwiek kot mógłby sobie wymarzyć. Obsesja Lagerfelda na punkcie kotki była powszechnie znana. Występowała ona nie tylko na jego pokazach, ale także w wielu magazynach mody. Nosiła drogie diamentowe ozdoby. Towarzyszyła Lagerfeldowi w wielu, codziennych sytuacjach i jadła podobno same frykasy. Jeśli rzeczywiście każdy kot ma dziewięć żyć, to życie z Karlem było dla Choupette, z pewnością jednym z jej ulubionych żyć. Projektant mawiał nawet, że chętnie by ją poślubił, gdyby to było prawnie dozwolone.
Innowacje modowe
To właśnie Karl zaprojektował znane logo domu mody Chanel, jedno z najlepiej rozpoznawanych logo na świecie. Niektórzy twierdzą, że charakterystyczne, splecione ze sobą literki CC, są niemal tak dobrze znane jak logo McDonalds'a. W 1967 roku Lagerfeld został konsultantem włoskiego domu mody Fendi. Miał za zadanie odświeżyć i odmłodzić linię futer. Odniósł ogromny sukces. Wiele lat później, organizacje działające na rzecz ochrony praw zwierząt, wypominały mu ten etap jego twórczości. W efekcie, projektując dla Chanel, Karl rezygnował często z używania w swoich projektach futer naturalnych.
Człowiek orkiestra
Oprócz tego, Karl był również rysownikiem, ilustratorem książek, scenografem, kostiumologiem, właścicielem restauracji, a nawet producentem wódki. Według niektórych, jego największym dziełem był jednak ogromny sukces marki Coco Chanel, dla której zaczął projektować w 1983 roku. Choć zaraz potem założył własny dom mody, jednak to właśnie dzięki Chanel stał się naprawdę sławny. Żył i tworzył z ogromną pasją. Specjalnie dla niego przygotowano odpowiednią dietę, tak Karl chciał bowiem zachować na zawsze szczupłą sylwetkę. Jako pierwszy projektant ze świata mody luksusowej zaprojektował w 2004 roku serię ubrań dla H&M. Nakręcono o nim wiele filmów, w niektórych wystąpił nawet osobiście. Ubierał Vanessę Paradis, Madonnę, Brigitte Bardott, Grace Kelly, Jacqueline Kennedy i dziesiątki innych celebrytek, które z przyjemnością nosiły jego eleganckie, oryginalne kreacje. Zmarł w lutym 2019 roku, a jego śmierć, jak wszystko inne w jego życiu, także owiana jest tajemnicą.
Intrygujące projekty Karla Lagerfelda
Karl Lagerfeld to projektant innowator, a jego kreatywność nie miała sobie równych. Niektóre z jego projektów, takie jak gigantyczna torba Chanel umieszczona w obręczach dwóch hula hopów, była prezentowana wyłącznie na wybiegach, jednak miała swoje zastosowanie praktycznie. Zdaniem Karla, świetnie nadawałaby się na wypad na plażę i bez problemu pomieściła w sobie wszystkie akcesoria.
Karlowi nie było także obce zrównoważone podejście do mody. W 2016 roku Karl zaprezentował kolekcję haute couture Chanel składającą się z ubrań w pełni nadających się do recyklingów. Wszystkie projekty były wykonane ręcznie, z takich ekologicznych materiałów, jak słoma, korek i słoma. Pomimo takich surowych materiałów, ubrania i akcesoria miały w sobie ducha Chanel - były eleganckie, wyrafinowane i piękne. Warto dodać, że w 2016 roku zrównoważone podejście do mody dopiero raczkowało, dlatego Karl po raz kolejny okazał się innowatorem, który wyprzedza swoje czasy.
Pokazy mody, które przeszły do historii branży to domena Karla Lagerfelda. Najwięcej emocji na koneserów mody czekało podczas Paryskiego Tygodnia Mody. Jednym z najbardziej pamiętnych był pokaz jesień/zima 2014/2015, podczas którego w Grand Palais stworzono specjalny supermarket, dedykowany marce Chanel. Wszystko po co, aby połączyć luksusową modę z codziennością jej odbiorców.
Karl Lagerfeld: Obejmuje teraźniejszość i wymyśla przyszłość
Karl Lagerfeld jest uważany za artystę i wizjonera, który potrafi obserwować rzeczywistość i tworzyć modę inspirując się swoimi spostrzeżeniami. Karl nie tylko współpracował z najlepszymi domami mody, ale ze swojej podobizny, uczynił rozpoznawalne logo. Po śmierci Karla Lagerfelda, pieczę nad marką objął Pier Paolo Righi. Righi niejednokrotnie podkreślał, że jego celem jest opieka nad tym, co pozostawił po sobie Karl i kontynuowanie jego ciekawości i modowego ducha. Righi z pewnością odnosi sukcesy w zarządzaniu marką, która z roku na rok notuje zwiększoną sprzedaż. Obecnie marka Karl Lagerfeld skupia się na tworzeniu innowacyjnej mody, w duchu zrównoważonego podejścia do wytwarzania nowych produktów.
Karl Lagerfeld w Miinto
Już od 2009 roku zapewniamy naszym klientom dostęp do szerokiego wyboru doskonałej jakości ubrań, butów i akcesoriów najlepszych marek. Wśród nich nie brakuje także starannie wyselekcjonowanych produktów marki Karl Lagerfeld. Obecnie w naszym katalogu znajdziesz prawie 3000 ubrań i dodatków dla kobiet, mężczyzn i dzieci, elementów dekoracyjnych oraz odzieży sportowej.
Zaopatrzysz się u nas z koszulki polo z logiem Karl Lagerfeld, czapki z daszkiem, skórzane rękawiczki bez palców, błyszczące spódnice z cekinami, klasyczne, czarne bluzy z kapturem, białe sneakersy, plecaki z logo Karla, płaszcze i kurtki, breloki, sukienki, spódnice, swetry i nie tylko.
Wybierz interesujące Cię produkty, Twój preferowany rozmiar i kolor i daj się ponieść modowym zakupom, uzupełniając swoją garderobę o ponadczasowe ubrania marki Karl Lagerfeld, które nie tylko doskonale pasują do współczesnych trendów, ale także kreują codzienny styl.
Sprawdź w praktyce, jak działa nasz innowacyjny model biznesowy, w którym odnosimy sukces wtedy, gdy odnoszą go nasi butikowi partnerzy. Naszym celem jest owocna i płynna współpraca - nie tylko starannie wybieramy naszych partnerów sprzedażowych, ale także dzielimy się z nimi naszymi narzędziami, danymi, analizami i wskazówkami, które pomagają im rosnąć i powiększać grono klientów.