Niezrównany wybór ponad 3.000 marek | Darmowa dostawa powyzej 300 PLN
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN & 14 DNI NA ZWROT

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Jimmy Choo

Jimmy Choo zyskał sławę dzięki temu, że jego ręcznie robione buty były wysokiej jakości i w dobrym stylu. Dzisiaj jego firma produkuje również obuwie dla mężczyzn oraz wszelkiego rodzaju akcesoria, jak torebki, okulary czy paski.

Kim jest Jimmy Choo?

Jimmy Choo Yeang Keat urodził się w 1948 roku w Penang w Malezji. Był synem szewca, który ręcznie produkował obuwie i który od najmłodszych lat starał się zarazić syna bakcylem szewstwa. Jimmy rzeczywiście poszedł w ślady ojca, a swoją pierwszą parę butów zrobił w wieku 11 lat. Zanim jednak ojciec pozwolił mu wziąć do ręki narzędzia, Jimmy miesiącami musiał przyglądać się cierpliwie jego pracy. Od zawsze było dla niego jasne, że robienie butów to nie zabawa, a nawet o wiele więcej niż tylko użyteczne rzemiosło. Kiedy już nauczył się od ojca sztuki robienia dobrych butów, pracował jako szewc i szlifował swoje umiejętności. Marzył jednak o czymś więcej i wiedział, że ma ku temu zdolności. Na początku lat 80. wyjechał do Wielkiej Brytanii, aby studiować w Cordwainers Technical College w Hackney, który ukończył z wyróżnieniem w 1983 roku. Nikt nie wiedział, że oto zaczyna się nowa era w świecie kobiecego obuwia.

Początki kariery i sukcesy

Po skończeniu szkoły Jimmy Choo zdecydował się nie wracać do Malezji. Został w Anglii i otworzył swój pierwszy sklep z butami damskimi. Był rok 1986. Sklep mieścił się w starym budynku szpitalnym w Hackney. Budowanie reputacji Choo nie zajęło mu zbyt dużo czasu. W ciągu dwóch lat od otwarcia sklepu jego buty znalazły się na ośmiostronicowej rozkładówce w magazynie Vogue.

Wkrótce buty Choo stały się ulubieńcami świata celebrytów i celebrytek. Wielką fanką Jimmiego była między innymi księżna Diana, która wszędzie, gdzie się tylko pojawiła, prezentowała nowe obuwie malezyjskiego szewca. Jego popularność systematycznie rosła, ale Choo nadal był małą firmą. W tygodniu mógł zrobić 20 par butów. Dla rozwoju i ekspansji marki Jimmy Choo, kluczowy okazał się jego związek z magazynem Vogue. To Tamara Yeardye Mellon, redaktorka działu Akcesoria w Vogue, która często zatrudniała Choo przy produkcji butów do sesji modowych, zorientowała się, że Jimmy Choo mógłby odnieść ogromy, komercyjny sukces. Zwróciła się do szewca z propozycją współpracy przy stworzeniu linii obuwia. Ich biznes rozwijał się bardzo szybko. Skupili się na produkowaniu obuwia z najwyższej półki, uznali jednak, że nie każda para obuwia musi być wykonana osobiście przez samego mistrza Choo. Zamiast tego, nawiązali współpracę z włoskimi fabrykami obuwia i otworzyli swój pierwszy butik w Londynie.

Spokój i cisza Jimmy Choo

Na przełomie wieków Choo była globalną marką, która produkowała obuwie dla najwyższej klasy klientów. Oferta Choo rozszerzyła się również o torebki i inne akcesoria kobiece. Jak jednak można się było domyśleć, Choo nie był do końca zadowolony z szalonej ekspansji firmy. Martwiła go jakość obuwia sygnowanego jego nazwiskiem. Tęsknił za dniem, kiedy będzie mógł wrócić do swojego sklepu w Hackney i znów będzie robił obuwie w ograniczonej ilości, tylko dla wybranych klientów. W 2001 roku Choo sprzedał swoje udziały w firmie i otworzył mały sklep w Londynie. Dziś prowadzi w nim ekskluzywną markę Jimmy Choo Couture. Jest również praktykującym buddystą i nauczycielem szewstwa.

Filtr

971 wyników

Strona 1 z 10

Następna

Strona 1 z 10