Zaoszczedz 10% na WSZYSTKIM | Kod: BLACKFRIDAY10

-10% na WSZYSTKO | Kod: BLACKFRIDAY10

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN - ZWROTY do 15/01-2021
Koszyk
0

Twój koszyk jest pusty

Back

Guess

Guess jest znaną na całym świecie amerykańską marką odzieżową prosto z Los Angeles. Marka znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości ubrań i akcesoriów modowych, takich jak perfumy, zegarki i biżuteria.

Niewiele osób wie, że to właśnie Guess jest odpowiedzialne za międzynarodową rewolucję dżinsową, jaka miała miejsce w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Zanim firma rozpoczęła swoją działalność, dżins był mało popularny. Ubrania dżinsowe należały raczej do kategorii odzieży roboczej, a w każdym razie mało ciekawej i niemarkowej. Wszystko zmieniło się dzięki Guess

Podatki i cheesburger

Czterej bracia Marciano urodzili się w Maroko, a wychowali w Marsylii, we Francji. Georges, Maurice, Armand i najmłodszy Paul prowadzili sieć kilkunastu sklepów, w których sprzedawali odzież dżinsową. Ich dżinsy były inne niż większość dżinsów, jaśniejsze, miękkie, stosunkowo wąskie. W okolicach kostki miały wszyte małe suwaczki. Biznes rozwijał się dobrze, ale firma weszła w konflikt z urzędem skarbowym i bracia zaczęli rozważać przeprowadzkę do USA. Jeszcze z Francji zrealizowali swoje pierwsze, duże zamówienie dla amerykańskiej sieci ekskluzywnych sklepów Bloomingdales. Niespodziewanie dla wszystkich kilkadziesiąt par dżinsów rozeszło się jak świeże bułeczki.

Zaraz potem, w 1981 roku bracia wyprowadzili się do Los Angeles w Kalifornii, gdzie założyli nową firmę. Nazwę marki wymyślił Georges, a inspirację znalazł na billboardzie McDonalda, który wisiał przy drodze. Georges nie mówił dobrze po angielsku, ale zrozumiał, że billboard prosi kierowców, aby zgadli, w którym barze znajduje się największy cheesburger. Kiedy wrócił do domu, powiedział do Maurice'a: Chyba znalazłem nazwę dla firmy. Zgadnij.

Dżinsy Guess w Powrocie do Przyszłości

Guess było pierwszą firmą na świecie, która zaczęła produkować i promować swoje własne, markowe dżinsy. Wcześniej klientom było wszystko jedno, zazwyczaj nie wiedzieli nawet jaka firma szyła ich odzież dżinsową. Guess jako pierwsze oznaczało swoje spodnie charakterystycznym logo. Dziś jest to jedno z najbardziej rozpoznawanych logo w świecie mody: odwrócony trójkąt z czerwoną obwódką, z nazwą firmy i małym znakiem zapytania w środku. W 1985 roku firma Guess zaprojektowała dżinsowe ubrania dla Marty McFly (Michael J Fox), bohatera kultowego dziś filmu Powrót do Przyszłości, Roberta Zemeckisa. Pierwszy sklep Guess bracia otworzyli w Beverly Hills.

Dżins w reklamie Guess

Głową firmy Guess i jej głównym projektantem był Georges Marciano. Jednak to najmłodszy z braci, Paul sprawił wszystkim największą niespodziankę, chociaż jako ostatni dołączył do firmy. Paul zajął się marketingiem. Nie miał w tym kierunku żadnego wykształcenia, ale okazał się reklamowym wizjonerem i rewolucjonistą. Jako pierwszy zaczął realizować kampanie reklamowe dżinsów w plenerze, z udziałem atrakcyjnych modelek i modeli. Nigdy wcześniej dżinsów nie reklamowały piękne kobiety w seksownych, niemal prowokacyjnych pozach. Uwodzicielski, wciągający charakter zdjęć był absolutnym nowum, jeśli chodzi o dżins. Modelki występujące w kampaniach Guess powoli stawały się celebrytkami, co też było nowością, bo super modeling jeszcze nie istniał. To właśnie reklamy dżinsów Guess pozwoliły, aby przyszłe gwiazdy modelingu, jak Claudia Schiffer, Naomi Campbel czy Eva Herzigowa rozwinęły skrzydła i stały się znane. Kampanie reklamowe wymyślane przez Paula Marciano odznaczały się kreatywnością i innowacyjnością. Zdobyły wszelkie możliwe nagrody świata reklamy. Metropolitan Muzeum of Art włączyło katalog reklamowy Guess do swego księgozbioru.

Dziś Guess ma kilkaset sklepów na całym świecie i zatrudnia ponad 8 tysięcy ludzi. W sklepach Guess można kupić elementy wyposażenia wnętrz, zegarki, jest nawet linia ubranek dla dzieci Guess. Jeśli chodzi o modę, marka oferuje odzież, obuwie, akcesoria, a jej projekty już dawno wyszły poza dżins. Można tu kupić wszystko - od czerwonych, błyszczących szpilek, po wysokiej jakości męskie marynarki. Projekty Guess charakteryzuje casual chic, luz i elegancja.

Filtr

2403 wyników