Zamów przed 15.12, aby otrzymać paczkę przed Świętami

Zamów przed 15.12, aby otrzymać paczkę przed Świętami

Darmowa dostawa od 300 zł

Zwroty do 15 stycznia

GUESS

Guess jest znaną na całym świecie amerykańską marką odzieżową prosto z Los Angeles. Marka znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości ubrań i akcesoriów modowych, takich jak perfumy, zegarki i biżuteria.

Niewiele osób wie, że to właśnie Guess jest odpowiedzialne za międzynarodową rewolucję dżinsową, jaka miała miejsce w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia. Zanim firma rozpoczęła swoją działalność, dżins był mało popularny. Ubrania dżinsowe należały raczej do kategorii odzieży roboczej, a w każdym razie mało ciekawej i niemarkowej. Wszystko zmieniło się dzięki Guess.


Podatki i cheesburger


Czterej bracia Marciano urodzili się w Maroko, a wychowali w Marsylii, we Francji. Georges, Maurice, Armand i najmłodszy Paul prowadzili sieć kilkunastu sklepów, w których sprzedawali odzież dżinsową. Ich dżinsy były inne niż większość dżinsów, jaśniejsze, miękkie, stosunkowo wąskie. W okolicach kostki miały wszyte małe suwaczki. Biznes rozwijał się dobrze, ale firma weszła w konflikt z urzędem skarbowym i bracia zaczęli rozważać przeprowadzkę do USA. Jeszcze z Francji zrealizowali swoje pierwsze, duże zamówienie dla amerykańskiej sieci ekskluzywnych sklepów Bloomingdales. Niespodziewanie dla wszystkich kilkadziesiąt par dżinsów rozeszło się jak świeże bułeczki.

Zaraz potem, w 1981 roku bracia wyprowadzili się do Los Angeles w Kalifornii, gdzie założyli nową firmę. Nazwę marki wymyślił Georges, a inspirację znalazł na billboardzie McDonalda, który wisiał przy drodze. Georges nie mówił dobrze po angielsku, ale zrozumiał, że billboard prosi kierowców, aby zgadli, w którym barze znajduje się największy cheesburger. Kiedy wrócił do domu, powiedział do Maurice'a: Chyba znalazłem nazwę dla firmy. Zgadnij.


Dżinsy Guess w Powrocie do Przyszłości


Guess było pierwszą firmą na świecie, która zaczęła produkować i promować swoje własne, markowe dżinsy. Wcześniej klientom było wszystko jedno, zazwyczaj nie wiedzieli nawet jaka firma szyła ich odzież dżinsową. Guess jako pierwsze oznaczało swoje spodnie charakterystycznym logo. Dziś jest to jedno z najbardziej rozpoznawanych logo w świecie mody: odwrócony trójkąt z czerwoną obwódką, z nazwą firmy i małym znakiem zapytania w środku. W 1985 roku firma Guess zaprojektowała dżinsowe ubrania dla Marty McFly (Michael J Fox), bohatera kultowego dziś filmu Powrót do Przyszłości, Roberta Zemeckisa. Pierwszy sklep Guess bracia otworzyli w Beverly Hills.


Dżins w reklamie Guess


Głową firmy Guess i jej głównym projektantem był Georges Marciano. Jednak to najmłodszy z braci, Paul sprawił wszystkim największą niespodziankę, chociaż jako ostatni dołączył do firmy. Paul zajął się marketingiem. Nie miał w tym kierunku żadnego wykształcenia, ale okazał się reklamowym wizjonerem i rewolucjonistą. Jako pierwszy zaczął realizować kampanie reklamowe dżinsów w plenerze, z udziałem atrakcyjnych modelek i modeli. Nigdy wcześniej dżinsów nie reklamowały piękne kobiety w seksownych, niemal prowokacyjnych pozach. Uwodzicielski, wciągający charakter zdjęć był absolutnym nowum, jeśli chodzi o dżins. Modelki występujące w kampaniach Guess powoli stawały się celebrytkami, co też było nowością, bo super modeling jeszcze nie istniał. To właśnie reklamy dżinsów Guess pozwoliły, aby przyszłe gwiazdy modelingu, jak Claudia Schiffer, Naomi Campbel czy Eva Herzigowa rozwinęły skrzydła i stały się znane. Kampanie reklamowe wymyślane przez Paula Marciano odznaczały się kreatywnością i innowacyjnością. Zdobyły wszelkie możliwe nagrody świata reklamy. Metropolitan Muzeum of Art włączyło katalog reklamowy Guess do swego księgozbioru.

Dziś Guess ma kilkaset sklepów na całym świecie i zatrudnia ponad 8 tysięcy ludzi. W sklepach Guess można kupić elementy wyposażenia wnętrz, zegarki, jest nawet linia ubranek dla dzieci Guess. Jeśli chodzi o modę, marka oferuje odzież, obuwie, akcesoria, a jej projekty już dawno wyszły poza dżins. Można tu kupić wszystko - od czerwonych, błyszczących szpilek, po wysokiej jakości męskie marynarki. Projekty Guess charakteryzuje casual chic, luz i elegancja.


Oryginalne kampanie Guess - pochwała kobiecości


Kampanie promocyjne Guess są prawdziwą wizytówką marki, a każda z nich na długo zapada w pamięci klientów. W kampaniach biorą udział modelki i modele oraz gwiazdy ekranu i muzyki, które mają w sobie faktor „Guess”. Kampanie Guess mogą być kolorowe lub czarno-białe, zawsze jednak celebrują młodość, blichtr, kobiecość i prawdziwe emocje. Kampanie Guess wnoszą świeży i młodzieńczy powiew kolorów i stylu do świata mody, udowadniając, że Guess to nie tylko denim, ale także nadruki i kolory.

Kampanie Guess promują ponadczasowy, ale nowoczesny styl dla kobiet i mężczyzn, celebrując ich niezależność i duch splendoru. W zależności od kolekcji występują tu pastele, czerwienie i błękity lub neutralne kolory ziemi. Nie brakuje tu różnych tkanin i faktur - od skóry, dżinsu, wełny i bawełny.


Ambitne plany na przyszłość Guess


Guess nie skupia się tylko na tym, co tu i teraz, ale stale myśli o przyszłości. Głównym celem marki jest globalna ekspansja i zwiększenie rentowności. Guess planuje zacieśnić współpracę z influencerami i celebrytami, aby dać się poznać młodszej grupie klientów, głównie tych z pokolenia Milenialsów i Pokolenia Z. Coraz większy nacisk kładziony jest także na spełnienie potrzeb klienta, na przykład za pomocą obsługi na wielu kanałach.

Guess ma zamiar skupiać się na poszerzaniu zasięgu marki, otwierając nowe kanały dystrybucji oraz udoskonalaniu oferty produktowej, tworząc tym samym ubrania, buty i dodatki na różne okazje. Ponadto Guess chce skupić się na poprawie zaopatrzenia, zarządzania zapasami produktów i przebudowie infrastruktury.


Czy Guess to modowa marka luksusowa?


Ze względu na dość przystępne, jak na modę luksusową, ceny, nie wszyscy skłonni są zaliczać markę Guess to grona marek modowych z półki premium. Mimo to Guess zachwyca swoimi projektami oraz doskonałą jakością ubrań i dodatków. Guess posiada w swojej szeroką gamę produktów, od wyroby skórzane, odzież do domu oraz zegarki. Ceny produktów Guess wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset dolarów. Najdroższe produkty marki Guess pojawiają się w linii Marciano.

Markę Guess pokochały ikony mody i celebryci. Ubrania Guess noszą Kendall Jenner, Jennifer Lopez, Vanessa Hudgens, Bella Hadid, Olivia Rodrigo, Hailey Bieber, Ashley Benson, Emma Roberts czy Hayley Williams. Zwracając uwagę na różne cechy marki Guess, można śmiało stwierdzić, że jest to marka modowa z górnej półki. Z jednej strony nie jest ona uznawana za luksusową, ze względu na przystępne ceny i jakość wykonania, z drugiej strony dbałość o projekt i design sprawiają, że marka wyróżnia się na tle innych w modowym świecie.


Szeroki wybór produktów Guess w Miinto!


W Miinto oferujemy ponad 4 tysiące produktów marki Guess dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Dodatkowo dostępne są elementy wyposażenia wnętrz oraz odzież sportowa. W kolekcji Guess w Miinto znajdziesz akcesoria, jeansy, torebki, buty, odzież wierzchnią, sukienki, spódnice, swetry, bieliznę i nie tylko. Wiele produktów Guess oferujemy z przystępnych cenach, obniżonych nawet o 50% od oryginalnej ceny. Znajdź swój pasujący rozmiar i ulubiony kolor i przekonaj się, jak ubrania i dodatki Guess zmienią Twoją stylizację, nadając jej francuskiego szyku i amerykańskiego stylu glamour. Ciesz się bezpiecznymi zakupami modowymi w Miinto - z szybką przesyłką i bezproblemowymi zwrotami.

Wyczyść wszystkie filtry

Guess

Strona 1 z 53

Zarejestruj się, aby być na bieżąco

Zapisz się do naszego newslettera, weź udział w konkursie i wygraj 300 PLN na zakupy

Zapisując się do newslettera akceptujesz otrzymywanie informacji o produktach i promocjach. Sprawdź naszą Politykę Prywatności i dowiedz się, w jaki sposób przetwarzamy dane. Zawsze możesz wypisać się tutaj.