Najlepsze butiki w jednym miejscu l Szybka dostawa i bezproblemowe zwroty
Wyprzedaz: 15% EXTRA rabatu z kodem EXTRA15
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Gucci

Gucci to włoska marka odzieżowa założona w 1921 roku przez Guccio Gucci, jedna z najstarszych działających obecnie włoskich marek modowych. Historia marki przypomina sagę włoskiej mafii i jest inspiracją dla wielu gwiazd hip-hopu.

Początki Gucci

Podobnie jak wiele historycznych domów mody, marka Gucci rozpoczęła swoją działalność jako producent walizek i torb podróżnych. Gucci produkował luksusowe artykuły podróżne i sprzęt jeździecki dla zamożnych włoskich klas wyższych. Początkowo firma Gucci produkowała przede wszystkim galanterię skórzaną, a także dzianiny, wyroby jedwabne, buty i torebki. W tym czasie w sprzedaży był już kultowy pasek Gucci, składający się z dwóch zielonych pasków przerwanych pojedynczym czerwonym paskiem. Podczas drugiej wojny światowej, ograniczenia materialne zmusiły wytwórnię do zastosowania bawełny w produkcji swoich towarów. Od lat pięćdziesiątych XX wieku Gucci zaczął odnosić niesamowite sukcesy jako marka wybierana przez zamożnych podróżników, gwiazdy Hollywood i innych kupujących z pierwszych stron gazet, znanych z ekstrawaganckich, szalonych pomysłów.

Upadki i wzloty włoskiego Domu Mody Gucci

Guccio Gucci zmarł w 1953 roku, ale biznes był kontynuowany pod kierownictwem jego trzech synów, Aldo, Vasco i Rodolfo. W połowie lat 60-tych marka wprowadziła do sprzedaży luksusowe akcesoria, takie jak okulary, zegarki i biżuterię. W 1983 roku umarł Rodolfo Gucci, a kontrolę nad firmą przejął jego syn Maurizio, który rozpoczął trudną walkę o utrzymanie dobrej passy. Niestety było to trudne. Spory rodzinne, uchybienia podatkowe, a nawet zabójstwa rozdzierały firmę od wewnątrz i utrudniały utrzymanie biznesu na powierzchni. Reputację firmy uratował Tom Ford, amerykański projektant, którego zatrudniono w roli dyrektora kreatywnego. Równie dobrze radziła sobie jego następczyni, Frida Giannini, włoska projektantka mody. W 2015 roku ogłoszono, że stanowisko dyrektora kreatywnego marki obejmie Alessandro Michele. Wiele osób przepowiadało Gucciemu rychłą ruinę, bo Michele był mało znanym projektantem. Udało mu się jednak zaskoczyć swoich krytyków. Połączył klasyczną skłonność Gucci do ekstrawagancji i przepychu z teatralnym, nieco kiczowatym widowiskiem. Ta kombinacja okazała się wielkim sukcesem. Projektantowi udało się przyciągnąć wielu młodych, aspirujących klientów, a także miłośników mody. Od 2017 dom mody Gucci znów bije rekordy sprzedaży.

Gucci, czyli coś co robi się dobrze

Logo Gucci można chyba uznać za najbardziej rozpoznawalne logo ze świata luksusowego brandingu. Aldo Gucci, syn założyciela domu mody Gucci, dołączył do firmy w 1933 roku i zaprojektował logo dla swojego ojca. Użycie dwóch liter G nawiązuje bezpośrednio do inicjałów samego Guccio Gucci. Marka Gucci przez lata rozwijała się jako symbol dostatku nie tylko w świecie mody. Wyraz Gucci zyskał nawet swoje znaczenie i na stałe wszedł do włoskiego slangu. Gucci oznacza zazwyczaj coś, co „robi się dobrze”. Słowo Gucci można usłyszeć w tym kontekście w utworach różnych uznanych piosenkarzy i raperów, takich jak Cardi B i Kanye West, a także popularnych artystów, takich jak Lil Pump. Historia Domu Mody Gucci, w której przeplatały się nieustannie elementy odwagi i przepychu, stała się stałym źródłem inspiracji dla wielu raperów i artystów hip-hopowych. Firma Gucci jest obecnie własnością francuskiej grupy marek luksusowych Kering.

Najpopularniejsze ubrania i akcesoria Gucci

Marka Gucci posiada wiele projektów ubrań i akcesoriów, które na stałe wpisały się do kanonu mody. Są to elementy pożądane przez wielu fanów trendów i pozostają inspiracją dla wielu kolejnych twórców.

Pasek Gucci

Paski Gucci wyróżniają się charakterystyczną, dużą klamrą z logiem Gucci. Mogą przybierać różne kształty i być ozdabiane na wymyślne sposoby. Nie sposób jednak nie zauważyć ich spośród innych akcesoriów. Paski Gucci potrafią uświetnić każdą stylizację - eleganckie na biznesowe spotkania oraz codzienne, gdyż doskonale pasują do sukienek, a nawet przetartych dżinsów. Wśród dostępnych modeli znajdują się czarne, klasyczne paski, a także bogato zdobione, najczęściej błyszczącymi klejnotami paski. Nie bez powodu są popularnym wyborem wielu gwiazd i celebrytów.

T-shirty

T-shirt z dużym nadrukiem logo Gucci cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród influencerów na Instagramie. Obok tego T-shirtu nie sposób jest przejść obojętnie, szczególnie jeśli logo marki jest bogato zdobione i wyróżnia się na tle pozostałych elementów garderoby. Pomimo tego, że szczyt popularności T-shirtów wydaje się mijać, wciąż znajdują się na liście must-have wielu fanów mody.

Torebka Soho Disco

Torba Soho Disco pojawiła się w kolekcji z 2012 roku i od razu podbiła serca redaktorów mody, celebrytów oraz fanek marki. Jest uznawana za jedną z najbardziej pożądanych torebek Gucci. Soho to kompaktowy model torebki na ramę, której znakiem rozpoznawczym jest wytłoczone logo Gucci z zazębiającymi się literami G.

Ta uniwersalna torebka posiada zamek błyskawiczny oraz regulowany pasek na ramię. jest bardzo lekka i praktyczna, ponieważ pomieści wiele drobiazgów. Najpopularniejszy kolor tej torebki to czerwony, beżowy i czarny.

Torebka Horsebit

Jedna z najbardziej klasycznych i rozpoznawalnych torebek Gucci, która posiada kilka wzorów - od klasycznego z miniaturowym logiem Gucci do gładkich powierzchni. Torebka jest kwintesencją tego, co jest klasycznie w marce Gucci.

Większość torebek została wykonana z kultowego płótna powlekanego Gucci Supreme z kontrastowymi skórzanymi detalami. Najważniejszym elementem jest wręcz historyczny motyw Horsebit Gucci z 1955 roku, który jest pokazany na skórzanym zamknięciu klapy każdej torebki.

Torebka Marmont

Torebka na ramię z charakterystyczną klapką z logiem Gucci jest idealna na co dzień. Jest to projekt, który pojawił się w kolekcji w 2016 roku i jest inspirowany sprzączką używaną przez Gucci w latach siedemdziesiątych. W nowej wersji torebek Marmont logo Gucci jest główną ozdobą torebki. Do wyboru są wersje z lekko pikowaną fakturą z pozłacanym łańcuszkiem, mini torebki w pastelowych kolorach, duże kremowe torebki i wiele innych.

Nie brakuje osób, dla których torebka Marmont od Gucci jest traktowana wręcz jako inwestycja. Jej doskonała jakość, praktyczność i doskonały wygląd gwarantują przyjemność noszenia na długie lata.

Szalik Gucci

Jedwabne lub kaszmirowe, produkowane we Włoszech, bogato zdobione szale Gucci są jednym z najbardziej klasycznych i najstarszych akcesoriów marki. Każdy szal jest często wykończony nadrukami i stanowi kwintesencję wizji i historii Domu Gucci i jego artystycznego kunsztu. Szale z motywem kwiatowym wciąż cieszą się dużą popularnością i są pożądanym dodatkiem do wielu stylizacji.

Filtr

3851 wyników

Strona 1 z 39

Następna

Strona 1 z 39