Kolekcje Givenchy są dla wielu miłośników mody ważnym punktem odniesienia w dziedzinie elegancji i wyrafinowania. To właśnie on zaprojektował pierwszą małą czarną, w której wystąpiła Audrey Hepburn w Śniadaniu u Tiffany'ego. Hubert de Givenchy, jako jeden z pierwszych projektantów na świecie użył w swoich projektach surowej bawełny.
Tożsamość Givenchy
Super chic, ale tak bez specjalnej pompy, jakby nigdy nic. Kolekcje Givenchy wyróżnia elegancja i dobry smak. Twórca marki nie jest postacią szczególnie sławną, najwięcej mówią o nim jego kolekcje. Hubert de Givenchy zawsze był ambitnym wizjonerem. Miał zaledwie 24 lata, kiedy na początku lat pięćdziesiątych ufundował swój dom mody. Przewidział spowszednienie i demokratyzację luksusu, pojawienie się trendów casual chic. Łącząc finezję, dyskrecję i elegancję, sprawił, że jego projekty wspięły się na sam szczyt modowej hierarchii, a nawet zaczęły bezpośrednio inspirować na innych projektantów.
Pod koniec lat 50-tych marka poszerzyła asortyment, wypuszczając na rynek swe pierwsze perfumy, L'Interdit - efekt owianej legendą przyjaźni między Hubertem de Givenchy i Audrey Hepburn. Ten specjalny zapach stworzony był tylko i wyłącznie na użytek Audrey. Odtąd już na zawsze, zapachy Givenchy starały się łączyć prostotę i elegancję, aby podkreślić piękno każdej kobiety.
Innowacje i niezwykłe projekty Givenchy
W 1952 roku Hubert de Givenchy i jego ówczesny wspólnik Javani Robert Durfy założyli swój własny dom mody luksusowej. Pierwsza kolekcja Givenchy nosiła nazwę Les Séparables i prezentowała swoim odbiorcom szerokie, zwiewne spódnice i bufiaste bluzki z surowej bawełny. Projektant używał przy tworzeniu swoich swobodnych, eleganckich kolekcji surowej bawełny, podobnej do wzorzystego papieru. Był to początek całego pasma sukcesów Domu Mody Givenchy.
W 1954 roku projektant zaprezentował światu swą pierwszą sukienkę koszulową. Był pierwszym tak wysokiej klasy designerem, który stworzył dla swoich klientek luksusową linię ubrań ready-to-wear (pret-a-porter), czyli gotowych ubrań, w określonym z góry rozmiarze. Nazywano ją "Givenchy Université". Na przełomie lat 60-tych i 70-tych Dom Mody Givenchy rozpoczął projektowanie obuwia, biżuterii, zastawy stołowej, tapicerki i kimono. Huberta de Givenchy zaprojektował również wnętrza hoteli Hilton, a nawet model samochodu Lincoln Continental Mark V.
Modowy romans Givenchy z Audrey Hepburn
W 1953 roku gwiazda filmowa Audrey Hepburn, z polecenia znajomej, zgłosiła się do Huberta de Givenchy z prośbą o zaprojektowanie dla niej strojów do filmu Sabrina. Od tej pory, przez kolejnych 40 lat Audrey Hepburn była muzą i żywą reklamą de Givenchy, nosząc jego stroje w wielu głośnych hitach filmowych. Ostatecznie reputacja projektanta ugruntowała się, gdy Hepburn wystąpiła w Śniadaniu u Tiffany'ego, ubrana w "małą czarną".
Givenchy zawsze przyciągał artystów i celebrytów. W rezultacie powstało ściśle wyselekcjonowane grono kreatywnych, ikonicznych i wpływowych osobowości, które podzielały i inspirowały świat projektanta. Wśród nich znalazły się między innymi aktorki tak znane i lubiane jak Cate Blanchett, Rooney Mara, Julia Roberts, Jessica Chastain i Amanda Seyfried, artystka Marina Abramovic, supermodel Gisele Bündchen i była zastępczyni naczelnej Vogue France, Carine Roitfeld.
Butiki Givenchy znajdują się obecnie aż w 69 krajach na całym świecie. Projektant kontynuuje zamorską ekspansję i planuje otwarcie kolejnych przybytków mody w USA, na Bliskim Wschodzie, w Europie i w Azji. Dziś właścicielem marki jest francuski konglomerat LVMH specjalizujący się w dobrach luksusowych, z siedzibą w Paryżu.
Luksus, jakie niesie Givenchy
Givenchy to luksusowa marka z górnej półki cenowej. Produkty marki to synonimy doskonałej jakości, mistrzowskiego rzemiosła oraz najrzadszych i najlepszych materiałów w swojej klasie. Nabywanie odzieży lub dodatków Givenchy to wręcz doświadczenie dla wąskiego grona klientów, których stać na zakup produktu tej francuskiej marki. Na wysoką cenę produktów Givenchy wpływa przede wszystkim luksus oferowany kupującym.
Wysoka cena produktów Givenchy podnosi wyjątkowość produktu, a klienci marki dołączają do elitarnego grona osób, które mogą doświadczyć uczucia doskonałej jakości, tradycji i perfekcjonizmu marki. Wysoka cena produktów marki Givenchy podkreśla jej ponadczasową magię i wyjątkowość.
Co więcej, Givenchy, podobnie, jak inne marki luksusowe, przyjmuje model biznesowy polegający na wytwarzaniu każdego produktu z ograniczoną podażą. W rezultacie wysoki popyt wpływa na wysokie ceny, jednak dla prawdziwych fanów marki i stałych klientów nie stanowi to problemu.
Odzież męska
Męskie ubrania Givenchy są idealnym dopełnieniem stylizacji na co dzień i tych bardziej eleganckich. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli męskich bluz Givenchy jest prosta, czarna bluza z białym logo 4G Givenchy na plecach oraz napisem z przodu. W kolekcji bluz dostępne są także bardziej minimalistyczne modele w kolorach ziemi oraz kolorowe i wręcz przerysowane nadruki inspirowane graffiti i futurystycznymi wzorami.
Równie kolorowe są kolekcje koszulek z krótkim rękawem. Na uwagę zasługują przerysowane koszule inspirowane modą uliczną. Nie brakuje także klasycznych modeli idealnych do biurowych i eleganckich stylizacji.
Męskiej kolekcji dopełniają buty, od klasycznych sneakersów za kostkę po kosmiczne Monumental Mallow.
Torebki Givenchy
W kolekcji Givenchy znajdują się torebki, które szybko zyskały miano kultowych. Nowe modele powstają co sezon, jednak niektóre z nich zyskują ponadczasowe uwielbienie wśród fanek mody z najwyższej półki.
Antigona i Antigona Soft
Model Antigona, który miał premierę w 2011 roku, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych torebek marki Givenchy. Torebka posiada charakterystyczny kształt przypominający trapez i jest wykonana ze skóry cielęcej. Posiada odpinany pasek i regulowany zamek. Jest to klasyczny model, doskonale pasujący do większości stylizacji. Dzięki temu, że Antigona jest minimalistyczna, uporządkowana i elegancka natychmiast podbiła serca wielu gwiazd, w tym Beyonce.
Antigona Soft jest unowocześnioną wersją kultowego modelu. Nie posiada sztywnego kształtu, jak swoja poprzedniczka, jednak równie dobrze nadaje się do noszenia na co dzień.
Pandora
Pandora to torebka-kostka, która zadebiutowała w 2009 roku. Pokochały ją celebrytki na całym świecie i szybko zyskała miano it-bag sezonu. Jej wyjątkowy kształt został zainspirowany mityczną puszką Pandory. Tę torebkę wykonaną z koziej skóry można nosić w ręku lub na ramieniu - posiada odpinany pasek. Model Pandora łączy w sobie wygodę, wszechstronność, praktyczność i miejski szyk. Ta torebka zmieści wszystkie niezbędne akcesoria.
Givenchy w Showroom
W naszej ofercie zebraliśmy prawie 1500 produktów marki Givenchy z kolekcji damskich, męskich, dziecięcych i sportowych. W Showroom znajdziesz wybór elementów z najważniejszych kolekcji tej luksusowej marki oraz produkty ze znaczną obniżką ceny. Sprawdź, czy możesz zakupić swój ulubiony dodatek w okazyjnej cenie i poczuj aurę luksusu charakterystyczną dla marki Givenchy!