Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Black Friday: znizki do 70% | Kupuj na wyprzedazy
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

Zwróć produkt za darmo do 16 stycznia 2023 r.

Back

Fendi

Fendi to włoski synonim luksusu. Marka, której starannie wykonane torebki podbiły świat mody, a logo z charakterystycznym podwójnym „F” stało się rozpoznawalne nie tylko wśród koneserów. Fendi to marka innowacyjna, niebojąca się chodzić pod prąd, wykorzystująca kreatywność projektantów do tworzenia inspirujących kolekcji doskonałych na każdą okazję.

Narodziny marki Fendi

Dom mody Fendi został założony w Rzymie w 1925 roku przez Adele i Edoardo Fendi. Już od początku istnienia marki jasne stało się, że ma ona odzwierciedlać bogactwo, luksus i piękno. Skupiano się na galanterii skórzanej oraz futrach. W funkcjonowanie domu mody zaangażowana była cała rodzina Fendi, a po śmierci Edoardo jego pracę kontynuowało jego pięć córek.

W 1965 roku karierę w Fendi rozpoczął Karl Lagerfeld, którego pomysłem było stworzenie oryginalnego loga złożonego z dwóch liter „F” - skrótu od Fun Furs. To właśnie za czasów Lagerfelda marka Fendi zaczęła być kojarzona głównie z futrami. Popularność wyszła jednak poza płaszcze i odzież wierzchnią. Futro stało się również elementem uzupełniającym akcesoria i dodatki. Było ono w tamtych czasach kojarzone głównie z klasą wyższą, jednak dzięki przystępnym cenom, stało się łatwiej dostępne dla klienta klasy średniej.

Nowy kierunek marce nadano w latach 80., kiedy to poza wyrobami skórzanymi i futrzarskimi w kolekcjach pojawiały się perfumy i obuwie. Co ciekawe, marka Fendi zaprojektowała także mundury dla rzymskiej policji. Już po koniec lat 80. dom mody Fendi uruchomił pierwszy sklep w Nowym Jorku. U sterów firmy, obok dyrektora kreatywnego Karla Lagerfelda, wciąż stały kobiety z rodziny Fendi.

Przez lata marka ewoluowała - rok po śmierci Lagerfelda, w 2020 roku, do firmy dołączył Kim Jones na stanowisko dyrektora artystycznego kolekcji haute couture i futer dla kobiet.

Kultowe torebki Fendi: Baguette, Croissant i Peekaboo

Baguette to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych torebek domu mody Fendi. Jej twórczynią jest Silvię Venturini Fendi, która w latach 90. postanowiła zrewolucjonizować świat mody tworząc kolekcję torebek, których nazwy nawiązują do… francuskiego pieczywa. Sama Silvia dołączyła do domu mody w 1994 roku rozpoczynając swoją karierę od pakowania paczek z produktami marki.

Bagietka miała być dyskretnym dodatkiem, który można nosić pod pachą i zasłonić przed oczami innych. Okazało się, że ten nowatorski projekt tak przypadł do gustu fankom mody, że Baguette stała się hitem wśród największych gwiazd tamtego okresu. Chętnie nosiły ją Naomi Campbell, Madonna czy Sarah Jessica Parker. Obecnie z torebkami Fendi chętnie pokazują się Meghan Markle czy Rihanna i ten model nadal jest najczęściej kupowanym produktem spośród całego portfolio Fendi.

Baguette była inspiracją dla kolejnych torebek marki - Croissant i Peekaboo

Croissant zadebiutowała w tym samym roku co Baguette, jednak przez wielu jest uważana za nieco bardziej elegancką. Jej kształt to lekko zakrzywiony półksiężyc z charakterystyczną metalową klapką z logo domu modu. Nazwa pochodząca od chrupiącego francuskiego rogalika idealnie odzwierciedlała wygląda torebki, gdy była lekko zmarszczona, właśnie jak rogalik.

Model Peekaboo został zaprezentowany w 2009 roku. Torebka posiada podwójne zamknięcie i kilka przegródek. Można ją nosić nawet nie do końca zapiętą. To właśnie wtedy można lepiej dostrzec jej misterny wzór znajdujący się wewnątrz - zaskakujące połączenia tekstur i kolorów. W 2020 roku zaprezentowano nieco bardziej rozpiętą wersję tego modelu o nazwie Peekaboo I See U z wymiennym wnętrzem.

Luksusowe ubrania na co dzień

W kolekcji ubrań i obuwia Fendi można znaleźć elementy garderoby doskonałe na każdą okazję - dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Różne kroje, rozmiary i kolory pozwalają wybrać ubrania i dodatki, które doskonale wpisują się w styl życia klienta - dominują tu czernie, kolor złoty i brązowy oraz beże i biele. W zależności od okazji można ubrać się w doskonale skrojone eleganckie koszule i płaszcze lub wybrać się na zakupy w wygodnych tenisówkach i dresowej bluzie. Łączenie ze sobą elementów poszczególnych kolekcji nie jest trudne, ponieważ wszystkie one odzwierciedlają to, co najlepsze we włoskiej, luksusowej modzie.

Oprócz wspomnianych wcześniej modeli torebek klienci chętnie wybierają ciepłe kardigany, wygodne sneakersy Fendi Match, bluzki i bluzy z kapturem, spódnice, a nawet kurtki puchowe. Dużą popularnością cieszą się także luksusowe dodatki - zegarki, paski, okulary przeciwsłoneczne, opaski, a nawet narciarskie gogle. Wszystko opatrzone jest mniej lub bardziej widocznym logo Fendi. Może ono stanowić print dla całej bluzki lub stać się ledwo dostrzegalnym dodatkiem.

Oszałamiające pokazy

Pokazy mody Fendi są szeroko komentowane na całym świecie i często przechodzą do historii. Jeden z nich został przygotowany na Wielkim Murze Chińskim i był widoczny z księżyca. W 2016 roku odbył się specjalny pokaz przy Fontana di Trevi w Rzymie z okazji 90-lecia marki.

Aby wzmocnić rozpoznawalność swojego logo z podwójnym F, w 2018 roku w Londynie zorganizowano sekretną imprezę, na której zaprezentowano odświeżoną wersję logo.

W lipcu 2019 roku zorganizowano specjalny pokaz w hołdzie dla zmarłego w tym roku Karla Lagerfelda, w którym zaprezentowano 54 kolekcje odpowiadające ilości lat, które poświęcił na pracę w Fendi.

Wyjątkowym wydarzeniem było połączenie sił dwóch gigantów w we włoskiej modzie w pokazie Discover The Swap: Versace by Fendi and Fendi by Versace. Dwie uwielbiane marki stworzyły wyjątkowe kolekcje, które celebrują dziedzictwo marek z perspektywy Donatelli Versace oraz Kima Jonesa.

Czym jeszcze zaskoczy nas Fendi?

Wyjątkowym dodatkiem do kolekcji Fendi ma być luksusowe etui na portfel kryptowalutowy. Powstało ono we współpracy z globalną platformą zarządzania zasobami cyfrowymi, Ledger. Zaprojektowano dwa etui na portfele. Jeden z nich przypomina kultową torebkę Baguette i jest wykonany z polerowanego aluminium. Drugie etui przypomina łańcuszek Fendi O'Lock z logo FF.

Coraz więcej znanych domów mody odchodzi od wykorzystywania w swoich projektach prawdziwych futer. Marka Fendi dąży do zmniejszenia swojego śladu węglowego korzystając z materiałów pochodzących z recyklingu. Do tej pory nie zdecydowano się jednak wydać oświadczenia o planach rezygnacji z futer.

Oficjalne stanowisko marki potwierdza, że Fendi chce sprzedawać futra pozyskane we właściwy i humanitarny sposób. Chce tym samym traktować zwierzęta z najwyższym szacunkiem, stojąc w opozycji do wszystkich firm, które sprzedają futra pozyskane w sposób narażający zwierzęta na cierpienie. Jak dodaje Kim Jones: „Wiem, że trudno tego słuchać, ale jestem gotów ponieść tego konsekwencje”.

Filtr

1224 wyników

Strona 1 z 13

Następna

Strona 1 z 13