D&G to włoski duet projektantów mody Domenico Mario Assunto Dolce i Stefano Gabbana. Wspólnie przekuli marzycielską, śródziemnomorską estetykę pięknej Sycylii, w znaną na całym świecie markę modową, wartą miliard dolarów.
Niezwykły związek Dolce&Gabbana
Życie plecie niezwykłe scenariusze, a historia Dolce&Gabbana jest jednym z nich. Podobno poznali się przez telefon. Dolce zadzwonił do domu modowego, w którym akurat pracował Gabbana i właśnie Gabbana miał przyjemność odebrać telefon. Niedługo potem Stefano stał się kimś w rodzaju mentora Dolce w świecie mody, aż w pewnym momencie odszedł, aby odbyć obowiązkową służbę wojskową. Gdy po jakimś czasie, już jako potencjalny żołnierz powrócił, dwaj ambitni, młodzi przyjaciele postanowili spróbować sił jako duet projektowy. Na prawdziwym wybiegu zadebiutowali razem w 1985 roku podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody (Milan Fashion Week) — już wtedy jako Dolce and Gabbana (w porządku alfabetycznym). Stopniowo obok mody męskiej i damskiej, wypuszczali nowe linie produktów, w tym dzianiny i dodatki. Prawdziwy rozgłos przyniosły im jednak zmysłowe sukienki i projekty odzieży męskiej, także całkiem sexy. Za kolekcję męską otrzymali nagrodę Woolmark w 1991 roku.
Kontrowersje, skandale i szalone pomysły
Świat mody i nie tylko mody bywał dla D&G dość bezlitosny. Oskarżono ich na przykład o przestępstwa podatkowe, tak częste we Włoszech. Okazało się jednak, że Domenico i Stefano są czyści jak łza, w dodatku dumni ze swej uczciwości. Ostrzał mediów rozpoczął się ponownie w 2018 roku. W jednej z kampanii marketingowych Dolce i Gabbana wystąpił włoski model, który jadł włoskie jedzenie chińskimi pałeczkami. W związku z ogromnym zasięgiem kampanii Sycylijczyków oskarżono o niedbałość i publiczne uwłaczanie chińskiej kulturze. Doszło do nawet przepychanek na Instagramie. Nie sposób ocenić, co wydarzyło się naprawdę i jakie były intencje kampanii. Trudno uwierzyć, że D&G chcieli obrazić, czy wyśmiać Chińczyków. Był to jednak niewątpliwie dość potężny medialny zgrzyt, który odbił się na finansach firmy. Domenico Dolce i Stefano Gabbana nie poddali się jednak i już w 2019 roku wypuścili kolejną kolekcję mody, pełną szalonych pomysłów i przepychu. Pokaz zatytułowany Alta Moda zorganizowali w Świątyni Concordii, wpisanej na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wyraziste wzory, mocne kolory i odwaga w realizowaniu najdzikszych nawet pomysłów estetycznych — oto Dom Mody Dolce & Gabbana.
Jako osoby, Dolce i Gabbana przez wiele lat łączył nie tylko związek zawodowy, ale także romantyczny. Przez wiele lat byli parą, a rozstali się w 2005 roku. Nadal jednak pracowali razem, przyjaźnili się i wspierali. Stworzyli jedną z najbardziej charakterystycznych i rozpoznawanych marek modowych na świecie.
Kwintesencja stylu Dolce & Gabbana
Styl Dolce & Gabbana jest jedyny w swoim rodzaju, a motywy i stylizacje z udziałem ubrań i dodatków marki stanowią jej wizytówkę. W wielu kolekcjach powracają charakterystyczne dla Dolce & Gabbana czarne koronki, motywy kwiatowe, misterne nadruki i złote zdobienia. Wszystko wypełnia miłość do włoskiego wzornictwa, nie brakuje również odniesień do pełnych przepychu budowli sakralnych. Charakterystycznymi elementami wielu kolekcji są skórzane spodnie i mini spódniczki, motywy z błyszczącymi różańcami czy rajstopy w zwierzęce printy. Wszystko prezentowane jest po włosku - dumnie i głośno.
Sycylijska sukienka - połączenie kobiecości i tradycji
Kwintesencją miłości do włoskiej tradycji, kultury i wzornictwa, która sięga także dużo dalej, aż do sztuki krajów śródziemnomorskich stała się słynna sukienka sycylijska. Jest ona połączeniem zmysłowej kobiecości z dziedzictwem Sycylii. Sukienka ta pojawiła się w czwartej kolekcji Dolce & Gabbana i została uznana za jedną ze 100 kultowych sukienek świata mody przez Hal Rubinstein. Sukienkę sycylijską wyróżnia jej krój, zainspirowany klasyczną włoską bielizną. Jest krótka, dopasowana w talii i posiada dwa charakterystyczne paski, które podkreślają efekt push up. Sukienka doczekała się wielu interpretacji i w wielu kolejnych sezonach jest odkrywana na nowo - wykonana z bawełny, dżinsu, krepy, z rockowymi dodatkami lub będąca idealną małą czarną. Sycylijska sukienka doskonale sprawdzi się na każdą okazję.
Siła logo Dolce & Gabbana
Logo marki Dolce & Gabbana jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych wśród innych gigantów branży modowej. Duży wpływ na projekt logo miała słabość projektantów do modernizmu i, co może zaskakiwać, minimalizmu.
Z jednej strony logo z czarnymi, pogrubionymi literami D&G i napisem Dolce & Gabbana odzwierciedla mocne przywiązanie do korzeni, z drugiej strony doskonale wpisuje się w zmieniające się czasy. Najczęściej pojawiające się odcienie w logo Dolce & Gabbana to czerń i biel, najbardziej luksusowe produkty posiadają logo w kolorze złotym.
Czarne logo jest wyeksponowane przez białe tło. Duże znaczenie ma kolorystyka - o ile biel kojarzona jest z minimalizmem i prostotą, o tyle czerń symbolizuje doskonałość, prestiż oraz siłę. Wyraźna czcionka pozwala na podkreślenie świadomości marki, budowanie rozpoznawalności i wyróżnienie się wśród innych marek modowych.
Złote logo to przedstawienie marki jako luksusowej, bogatej, pełnej dobrobytu. Kropką nad i jest dodanie do logo zarezerwowanego dla szczególnie wartościowych projektów i produktów wieńca laurowego, tak bardzo kojarzonego z historią Włoch. W mitologii wieniec laurowy był symbolem piękna i młodości, doskonale wpasowując się tym samym w wizję marki.
Zakup Dolce & Gabbana na Showroom
Szukasz eleganckiego i stylowego ubioru, który podkreśli Twoją indywidualność? Na Showroom znajdziesz bogatą ofertę produktów od Dolce & Gabbana, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych na świecie. Od odważnych sukienek, przez wyrafinowane garnitury, po ekskluzywne akcesoria - wszystko to czeka na Ciebie w jednym miejscu. Dzięki Showroom możesz cieszyć się zakupami Dolce & Gabbana bez opuszczania domu, z łatwością porównując różne produkty i wybierając te, które najlepiej pasują do Twojego stylu. Skorzystaj z naszej oferty już dzisiaj!