Zaoszczedz 10% na WSZYSTKIM | Kod: BLACKFRIDAY10

-10% na WSZYSTKO | Kod: BLACKFRIDAY10

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN - ZWROTY do 15/01-2021
Koszyk
0

Twój koszyk jest pusty

Back

Diesel

Diesel jest włoską firmą odzieżową, która specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości dżinsów oraz innej odzieży i akcesoriów. Firmę założył Renzo Rosso. Diesel znany jest ze swoich różnorodnych kolekcji odzieży dla kobiet i mężczyzn, a także dzieci w każdym wieku. Charakterystyczne dla marki są nawiązania do epoki rock and rolla i kolekcje pełne eleganckiej, a jednocześnie swobodnej odzieży dżinsowej.

Diesel For Successful Living

Kiedy w 1978 roku Renzo Rosso założył Diesela, miał ambitny plan stworzenia najbardziej innowacyjnej marki dżinsowej na świecie. W czasach światowego kryzysu naftowego, gdy zwykły olej napędowy był uważany za paliwo alternatywne, Renzo chciał także stać się alternatywą dla dominujących na rynku gigantów. Rynek gotowej odzieży na co dzień kwitł, a szansę na przebicie się miały chyba tylko właśnie ciekawe, ambitne alternatywy. Renzo od samego początku planował, że dotrze ze swoimi produktami na cały świat. To dlatego tak bardzo podobało mu się słowo diesel, które weszło do już międzynarodowego słownika i wszędzie było wymawiane dokładnie tak samo. Od samego początku motto i filozofia działania firmy brzmiały „For Successful Living”. Sukces dodatkowo wzmocniła seria ironicznych i zabawnych kampanii reklamowych, dzięki czemu firma stała się liderem w reklamie i w modzie. Diesel ma ponad 5000 punktów sprzedaży na całym świecie i ponad 400 sklepów monobrandowych, w tym 37 w USA. W latach 1978-2012 firma wyprodukowała ponad 2000 różnych rodzajów dżinsu.

Kryzys i hypebeasts

Nie zawsze jednak było tak różowo. Kilka lat temu, gdy wierni fani i klienci firmy pokończyli 40 lat, okazało się, że nie kupują dżinsów tak często. Młodzież natomiast sięgała po produkty innych firm. Diesel musiał zregenerować silnik. Marka postawiła na jakość. Miały one przyciągnąć pokolenie Hypebeast, czyli młodych ludzi, którzy noszą tylko to, co w modzie najnowsze, najdroższe, najbardziej hype i najbardziej cool. Zazwyczaj dokonują zakupów przy pomocy karty kredytowej rodziców i właściwie nie wyznają żadnych innych wartości. To oni jednak w wielu kręgach decydują o tym, co się sprzedaje i za ile. Na łamach mediów Rosso mówił, że przez dwa lata praktycznie nie spał. Wyciągnięcie Diesla z czeluści zapomnienia i przekonanie do niego hypebeasts było podobno najtrudniejszą rzeczą, jaką zrobił w życiu. Tak czy inaczej, wygląda na to, że się udało. Diesel, dosłownie przed chwilą na skraju bankructwa, znów wyszedł na prostą. W świecie mody tego typu nie są niczym specjalnym, wiele znanych marek umierało i rodziło się w jednej chwili, jednak nie umniejsza to sukcesu Diesla.

Wielka włoska rodzina Rosso

Za problemy firmy Renzo Rosso obarcza samego siebie oraz fakt, że na jakiś czas stery firmy oddał osobom z zewnątrz. Ma 64 lata i w międzyczasie był zajęty realizowaniem innych swoich marzeń. Rosso ma siedmioro dzieci z kilku związków, w tym trzyletnią córkę, która jest w przedszkolu z jego wnukiem. Rosso chętnie inwestuje w modę. Założył firmę Only the Brave (OTB, Tylko odważni), która skupia takie marki jak Maison Margiela, Viktor & Rolf i Marni. Aby uczcić kolejne wielkie zakupy i inwestycje, Renzo Rosso wytatuował sobie słynne cztery szwy Margiela na karku, a hasło „Only the Brave” na lewej wewnętrznej kostce. Podobno jako inwestor interesuje się także winem, oliwą z oliwek, żywnością ekologiczną, hotelami i start-upami cyfrowymi.

Filtr

1649 wyników