Comme des Garçons to japońska marka modowa. Jej twórczyni, Rei Kawakubo, jest znana z tego, że kwestionowanie przez nią mody i często stawianie jej na głowie nie stanowi dla niej żadnego problemu. To właśnie niesamowita wrażliwość i pojęcie estetyki wraz z wizją wymarzonej marki Kawakubo sprawiło, że marka Comme des Garçons stała się prawdziwym imperium.
Historia marki Comme des Garçons
Urodzona w Tokio w 1942 roku, Rei Kawakubo założyła Comme des Garçons w 1969 roku nie posiadając żadnego, formalnego wykształcenia modowego. Kawakubo studiowała sztuki piękne i literaturę na Uniwersytecie Keio. Później rozpoczęła karierę w reklamie w firmie tekstylnej, a później jako niezależna stylistka.
Początkowo marka odzieży damskiej, Comme des Garçons rozszerzyła swoją działalność na odzież męską w 1978 roku, gdy zyskała popularność w Japonii. Międzynarodowej publiczności marka Comme des Garçons dała się poznać w momencie, gdy zadebiutowała w Paryżu, w 1981 roku. Niestety nie wszystko poszło zgodnie z planem, ponieważ Rei Kawakubo postanowiła wstrząsnąć europejską sceną modową. Jej debiutancka kolekcja zawierała wyłącznie czarne ubrania, które były postrzępione, za duże i asymetryczne.
Kolekcja spotkała się ze sceptycyzmem i została nazwana „Hiroshima Chic”. Mimo to, marka odniosła sukces. W czasach, gdy francuscy projektanci dominowali na scenie modowej szykownymi, kobiecymi sylwetkami, zdekonstruowane ciemne ubrania Comme des Garçons skutecznie kwestionowały status quo.
Projekty Comme des Garçons opierają się na wyrafinowanym podejściu do radykalnych, wyrazistych i nieoczywistych rozwiązań. Comme des Garçons to miejsce będące placem zabaw w modzie. Celem marki jest zaspokojenie gustów szerokiej bazy konsumentów i rozwinięcie skrzydeł na całym świecie.
Logo w kształcie serca z polskim akcentem
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów marki Comme des Garçons jest logo w kształcie serca. Twórcą logo jest urodzony w Polsce Filip Pągowski - grafik, który w branży znany jest z tego, że w swojej pracy preferuje niecodzienne rozwiązania. W latach 90. pracował dla The New Yorker Magazine w latach 90. a do Comme des Garçons dołączył w 1992 roku jako model na niektórych pokazach męskiego Tygodnia Mody w Paryżu.
Jego abstrakcyjne podejście do sztuki było zgodne z perspektywami i podejściem Kawakubo w Comme des Garçons. Całkiem przypadkowo jeden z projektów Filipa - czerwone serce z parą oczu, stało się prostym i rozpoznawalnym logiem marki.
Logo służy do identyfikacji marki. Charakterystyczne logo Comme des Garçons w kształcie serca jest wręcz gwarantem sprzedaży całej kolekcji. Każdy element ozdobiony zabawnym sercem odbiega od reszty, przyciągając wzrok i zapewniając rozpoznawalność marce. Użycie logo w kształcie serca przywodzi na myśl inne loga, które obecnie są synonimem dzisiejszych marek. Logo Gucci, Nike, Adidasa, Louis Vuitton czy Dolce & Gabbana są natychmiast rozpoznawalne i nadają każdej marce wyjątkowe znaczenie na całym świecie.
Nie tylko Comme des Garçons
Comme des Garçons posiada kilka linii produktów, z których najpopularniejszą jest PLAY. Jej znakiem szczególnym jest wcześniej wspomniane logo w kształcie serca z oczami. PLAY jest linią odzieży skierowanej do szerokiej klienteli, głównie ludzi młodych. PLAY posiada wiele prostych rozwiązań, a najbardziej rozpoznawalnym projektem są sneakersy, powstałe we współpracy z marką Converse. Do wyboru są wysokie i niskie tenisówki z logo All Star po wewnętrznej stronie i charakterystycznym sercem PLAY po zewnętrznej stronie.
Pierwszą linią ubrań marki, stała się dedykowana panom Comme des Garçons Homme. Powstała już w latach 70. i skupiała się na oferowaniu projektów gotowych do noszenia na co dzień, nieco bardziej eleganckich, jednak łatwych do stylizacji. Niecodzienną wizję projektantów marki odzwierciedla linia Comme des Garçons Homme Plus, która oferuje projekty zaczerpnięte z męskich kolekcji, zdekonstruowane do potrzeb kobiet.
Comme des Garçons Homme Deux to linia nieco bardziej elegancka, w stylu vintage. Oferuje luksusowe marynarki, krawaty i strukturalne spodnie wykonane przy użyciu tradycyjnych japońskich technik. Te ubrania cechuje ponadczasowy urok oraz ostre, opływowe kształty.
O krok dalej idzie linia Comme des Garçons SHIRT, której zadaniem jest unowocześnienie podstawowych elementów męskiej garderoby, głównie koszuli. To jednak jedynie przykłady tego, jak Comme des Garçons ewoluuje i wprowadza w życie swoje nowe pomysły, dopasowując się do potrzeb wąskich grup klientów, którzy pokochali surowe podejście do mody tej japońskiej marki.
Szeroki wybór produktów Comme des Garçons w Miinto!
Marka Comme des Garçons od zawsze była uważana za prowokującą do myślenia. Jedną z cech, która najlepiej podkreśla jej niecodzienne projekty, jest awangardowa wrażliwość. Kawakubo nie boi się łamać norm, rzucając wyzwanie branży modowej. Ubrania marki charakteryzują się często przesadnymi sylwetkami, rzucającymi się w oczy nadrukami i architektoniczną estetyką.
Na naszej platformie zakupowej Miinto zebraliśmy setki produktów marki Comme des Garçons oraz poszczególnych linii ubrań. Oferujemy T-shirty z charakterystycznym logo z sercem z oczami, sneakersy powstałe we współpracy z Converse, portfele i torebki, koszule, bluzy, bluzki, spódnice, spodnie i wiele innych dodatków, za pomocą których skompletujesz Comme des Garçons look.
Dzięki naszym regularnym obniżkom cen, wiele produktów marki Comme des Garçons znajdziesz nawet do 50% taniej. Zaznacz opcję „Przecena”, aby przejrzeć wyłącznie produkty w okazyjnej cenie. Filtruj i sortuj, aby znaleźć swój wymarzony kolor, fason i odpowiedni rozmiar, dzięki któremu zakupione u nas produkty posłużą Ci przez lata. Dodaj wybrane ubrania i dodatki do koszyka, dokonaj bezpiecznej płatności i ciesz się błyskawiczną wysyłką i bezproblemowymi, łatwymi zwrotami.
Dlaczego warto kupować w Miinto? Promujemy zrównoważoną modę
Miinto działa na 14 europejskich rynkach od 2009 roku, aktywnie współpracując z siecią złożoną z ponad 2000 partnerów butikowych. Ponieważ nie mamy żadnych magazynów, wszystko zakupione w Miinto przechodzi przez naszą sieć partnerów. Zamiast prosić firmy o generowanie dodatkowych zapasów i wykonywanie projektów ubrań i dodatków na zamówienie, wykorzystujemy już dostępne zasoby, łącząc klientów ze sklepami, które mają już produkty na stanie.
Oprócz pomocy naszym butikowym partnerom w osiągnięciu sukcesu (ponieważ, gdy oni rosną, rośniemy i my), jednym z naszych głównych celów jest walka z nadprodukcją w modzie. Uważamy, że aby mieć zrównoważony przemysł modowy, musimy ciężko pracować, aby wyeliminować niezrównoważone praktyki, które są obecnie obecne, takie jak nadprodukcja. Kupując w Miinto pomagasz nam spełniać ten cel. Co więcej, wybierając modne, ekskluzywne i najwyższej jakości ubrania, buty i akcesoria, dołączasz do grona najlepiej ubranych osób w swojej okolicy!