DARMOWA DOSTAWA OD 300 ZŁ
ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI
Hiszpańska marka modowa Balenciaga ma już ponad sto lat, a na koncie rozliczne kroje i fasony, które w swoim czasie były prawdziwą rewolucją, a dziś są modową klasyką. Jeśli szukasz sukienki, marynarki czy innej części garderoby, która sprawdzi się w każdej sytuacji i zawsze wyglądać będzie na czasie — you came to the right place.
Balenciaga tworzy ubrania o charakterystycznym, nowoczesnym designie, sprawdzone wzory przeplata się z rozwiązaniami awangardowymi, tak odważnymi, że aż szokującymi. Gorąca, hiszpańska krew i francuska subtelność są widoczne niemal w każdej z modowych propozycji projektanta.
Cristobal Balenciaga otworzył swój pierwszy butik w 1919 roku w San Sebastian, stolicy Kraju Basków leżącej na północy Hiszpanii. Niedługo później, swe podwoje otworzyły sklepy hiszpańskiego projektanta w Barcelonie i Madrycie. Wśród największych wielbicieli i wiernych klientów marki można było spotkać przedstawicieli hiszpańskiej arystokracji, a nawet rodziny królewskiej.
Dom Mody Balenciaga byłby dziś prawdopodobnie jedną z bardziej znanych i kochanych marek w Hiszpanii, ale wybuchła wojna. Cristobal zmuszony był zamknąć biznes i przeprowadzić się do Francji. W 1937 roku znany projektant otworzył swój pierwszy francuski dom mody przy słynnej Avenue George V w Paryżu. To właśnie dzięki francuskim koneksjom i świetnym hiszpańskim projektantom Balenciaga jest marką, której pozycja w świecie mody już od ponad 100 lat jest praktycznie niezachwiana.
Oczywiście, aby zasłużyć na miejsce w panteonie światowych projektantów mody, trzeba było zrobić coś naprawdę wyjątkowego. Balenciaga, już po wojnie zaczął zmieniać kobiecą modę. Wziął się przede wszystkim za sukienki, które w rękach Hiszpana radykalnie zmieniały swój kształt. Już w 1951 roku zdecydowanie zmienił kobiecą sylwetkę, poszerzając ramiona i redukując talię. W 1955 roku zaprojektował kobietom sukienkową tunikę. Dwa lata później przekształciła się ona w sukienkę koszulową, prostą po bokach, luźno związaną paskiem w talii. Koniec lat pięćdziesiątych przyniósł takie hity jak sukienki z wysoką talią, czy płaszcze o kroju kimono. Sukienkowe rewolucje Balenciaga zaowocowały baggy dress — czyli sukienkowym workiem lub workową sukienką, jak kto woli.
To wszystko z perspektywy XXI wieku brzmi może nieco banalnie, ale jeśli spojrzymy na modę z ówczesnej perspektywy - rewolucję widać gołym okiem. Wszak w latach przed i powojennych standardem w modzie kobiecej były cały czas tzw. klasyczne kobiece kształty.
Kolejne hity a la Balenciaga przyniosły lata sześćdziesiąte. Po pierwsze szeroki, królewski kołnierz, który zaczynał się tuż nad obojczykami — uwielbiany przez wszystkie gwiazdy płci żeńskiej. Hiszpan zrewolucjonizował również rękawy. To właśnie dom mody Balenciaga jako pierwszy wypuścił i rozpropagował tzw. rękawy bransoletkowe, czyli 3/4. Rękawy odsłaniały nadgarstki i dzięki temu wielbicielki biżuterii mogły prezentować całemu światu swe wątłe nadgarstki zdobione bransoletkami.
Na samym początku tego stulecia dom mody Balenciaga został zakupiony przez międzynarodową firmę francuską Kering – właściciela między innymi takich modowych marek jak Yves Saint Laurent, Gucci i Alexander McQueen. W 2018 roku Balenciaga ogłoszono najszybciej rozwijającym się brandem tego oszałamiającego zestawu.
To, co dziś mają nam do zaoferowania spadkobiercy Balenciagi to na przykład szałowe wzory obuwia sportowego, na czele z tzw. sock sneakers, czyli skarpetkowymi sneakersami, w kosmicznych kształtach i kolorach, na grubej i cienkiej podeszwie. Największym hitem z tej serii jest Speed Socks - coś w rodzaju traperów ze skarpetką zamiast sznurowadeł, w różnych kolorach. Wykonane są z elastycznej dzianiny i elastanu, idealnie przylegają do stopy, a nosi się je jak ... skarpetki.
W 2001 roku w kolekcji Balenciagi pojawiła się pierwsza “it bag”, szybko stając się bestsellerem. Utrzymana w stylu toreb motocyklowych Lariat, jest do dziś uważana za jeden z najważniejszych projektów współpracującego w tamtym czasie z marką Balenciaga Nicolasem Ghesquierem. Ta torebka wyróżnia się odważnym krojem, bez widocznego logo Posiada plecione uchwyty oraz charakterystyczne, nieco zwisające zamki. Torebkę pokochały znane fanki mody, w tym Kate Moss czy siostry Olsen. Tym, co do dziś przyciąga uwagę do torebki Lariat jest jej ponadczasowość - z jednej strony wydaje się żywcem wyjęta ze stylu vintage, z drugiej, jest praktyczna i lekka.
Kolejną kultową torebką z kolekcji Balenciaga jest Ghost. Jest to prosta, elegancka i minimalistyczna torebka wykonana z czarnej błyszczącej skóry cielęcej z wytłoczonym wzorem krokodyla. Doskonale nadaje się na wieczorne wyjścia i ważne spotkania i jest uważana za jedną z ośmiu najważniejszych torebek marki.
Sneakersy Triple S to obecnie jedna z wizytówek Balenciagi. Zaprezentowane po raz pierwszy w 2017 roku buty, ukazują nowe podejście do obuwia sportowego. Powstanie tego modelu jest efektem współpracy marki z legendarnym projektantem obuwia Davidem Tournaire-Beauciel. Litera „S” umieszczona w nazwie Triple S to nawiązanie do jej podeszwy. Buty z tej kolekcji posiadają ich aż trzy. Każda z nich jest zainspirowana podeszwą innych butów sportowych - do biegania i do koszykówki. Połączone w całość tworzą 6,5 cm platformę, dzięki czemu nie sposób jest pomylić Triple S z żadnymi innymi butami sportowymi.
Triple S to synonim luksusowego obuwia sportowego. Powstanie tak nowatorskiego połączenia stało się dowodem na to, że mariaż streetwearu i haute couture jest możliwy. Obecnie wciąż wzbudzają one wiele emocji - są kopiowane, wyśmiewane i poszukiwane.
Balenciaga Bazar Shopper to duża, pudełkowa torba, której premiera wzbudziła wiele kontrowersji wśród fanów Balenciagi. Nie da się zaprzeczyć, że jest inspirowana tanimi torbami wielokrotnego użytku znanymi z wielkich sieci handlowych lub małych bazarów. Tym, co różni kolekcję Bazar Shopper od plastikowych toreb za kilka złotych, jest wysoka jakość wykonania. Do stworzenia toreb wykorzystano wytrzymałą skórę. Jedną z fanek tego modelu jest Zoe Kravitz.
Balenciaga chętnie celebruje chiński kalendarz, tym razem rozpoczynając rok 2022 specjalną kolekcją wydaną z okazji Roku Tygrysa. W ramach kolekcji dostępnych jest 57 akcesoriów i ubrań inspirowanych tygrysem.
Koszula z tygrysem, ciepły polar w tygrysie prążki, koszulki z długimi i krótkimi rękawami z logo Balenciaga wraz z grafiką Tygrysa. Ten sam wzór pojawia się na czapkach, bluzach z kapturem i gadżetach. W całej kolekcji dominują intensywnie kontrastujące ze sobą kolory - czerń i żywy pomarańczowy.
Proste kroje, czerń i biel, duże napisy z nazwami miast. Torebka z napisem Paris Balenciaga, T-shirt z napisem London czy bluza z dużym napisem New York. Kolekcja Cities rozrasta się o nowe elementy garderoby, utrzymane w jednolitych barwach, niedające się pomylić z żadną inną marką, głównie dzięki sporym nadrukom z charakterystyczną czcionką i umieszczonej obok nazwie marki.
2093 wyników