Najlepsze butiki w jednym miejscu l Szybka dostawa i bezproblemowe zwroty
Wyprzedaz: 15% EXTRA rabatu z kodem EXTRA15
Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Balenciaga

Hiszpańska marka modowa Balenciaga ma już ponad sto lat, a na koncie rozliczne kroje i fasony, które w swoim czasie były prawdziwą rewolucją, a dziś są modową klasyką. Jeśli szukasz sukienki, marynarki czy innej części garderoby, która sprawdzi się w każdej sytuacji i zawsze wyglądać będzie na czasie — you came to the right place.

Balenciaga tworzy ubrania o charakterystycznym, nowoczesnym designie, sprawdzone wzory przeplata się z rozwiązaniami awangardowymi, tak odważnymi, że aż szokującymi. Gorąca, hiszpańska krew i francuska subtelność są widoczne niemal w każdej z modowych propozycji projektanta.

Hiszpańska krew w paryskim stylu

Cristobal Balenciaga otworzył swój pierwszy butik w 1919 roku w San Sebastian, stolicy Kraju Basków leżącej na północy Hiszpanii. Niedługo później, swe podwoje otworzyły sklepy hiszpańskiego projektanta w Barcelonie i Madrycie. Wśród największych wielbicieli i wiernych klientów marki można było spotkać przedstawicieli hiszpańskiej arystokracji, a nawet rodziny królewskiej.

Dom Mody Balenciaga byłby dziś prawdopodobnie jedną z bardziej znanych i kochanych marek w Hiszpanii, ale wybuchła wojna. Cristobal zmuszony był zamknąć biznes i przeprowadzić się do Francji. W 1937 roku znany projektant otworzył swój pierwszy francuski dom mody przy słynnej Avenue George V w Paryżu. To właśnie dzięki francuskim koneksjom i świetnym hiszpańskim projektantom Balenciaga jest marką, której pozycja w świecie mody już od ponad 100 lat jest praktycznie niezachwiana.

Balenciaga i modowe rewolucje

Oczywiście, aby zasłużyć na miejsce w panteonie światowych projektantów mody, trzeba było zrobić coś naprawdę wyjątkowego. Balenciaga, już po wojnie zaczął zmieniać kobiecą modę. Wziął się przede wszystkim za sukienki, które w rękach Hiszpana radykalnie zmieniały swój kształt. Już w 1951 roku zdecydowanie zmienił kobiecą sylwetkę, poszerzając ramiona i redukując talię. W 1955 roku zaprojektował kobietom sukienkową tunikę. Dwa lata później przekształciła się ona w sukienkę koszulową, prostą po bokach, luźno związaną paskiem w talii. Koniec lat pięćdziesiątych przyniósł takie hity jak sukienki z wysoką talią, czy płaszcze o kroju kimono. Sukienkowe rewolucje Balenciaga zaowocowały baggy dress — czyli sukienkowym workiem lub workową sukienką, jak kto woli.

To wszystko z perspektywy XXI wieku brzmi może nieco banalnie, ale jeśli spojrzymy na modę z ówczesnej perspektywy - rewolucję widać gołym okiem. Wszak w latach przed i powojennych standardem w modzie kobiecej były cały czas tzw. klasyczne kobiece kształty.

Kolejne hity a la Balenciaga przyniosły lata sześćdziesiąte. Po pierwsze szeroki, królewski kołnierz, który zaczynał się tuż nad obojczykami — uwielbiany przez wszystkie gwiazdy płci żeńskiej. Hiszpan zrewolucjonizował również rękawy. To właśnie dom mody Balenciaga jako pierwszy wypuścił i rozpropagował tzw. rękawy bransoletkowe, czyli 3/4. Rękawy odsłaniały nadgarstki i dzięki temu wielbicielki biżuterii mogły prezentować całemu światu swe wątłe nadgarstki zdobione bransoletkami.

Gdzie jest Balenciaga dziś?

Na samym początku tego stulecia dom mody Balenciaga został zakupiony przez międzynarodową firmę francuską Kering – właściciela między innymi takich modowych marek jak Yves Saint Laurent, Gucci i Alexander McQueen. W 2018 roku Balenciaga ogłoszono najszybciej rozwijającym się brandem tego oszałamiającego zestawu.

To, co dziś mają nam do zaoferowania spadkobiercy Balenciagi to na przykład szałowe wzory obuwia sportowego, na czele z tzw. sock sneakers, czyli skarpetkowymi sneakersami, w kosmicznych kształtach i kolorach, na grubej i cienkiej podeszwie. Największym hitem z tej serii jest Speed Socks - coś w rodzaju traperów ze skarpetką zamiast sznurowadeł, w różnych kolorach. Wykonane są z elastycznej dzianiny i elastanu, idealnie przylegają do stopy, a nosi się je jak ... skarpetki.

Balenciaga i torebka Motorcycle Lariat - pierwsza it-bag

W 2001 roku w kolekcji Balenciagi pojawiła się pierwsza “it bag”, szybko stając się bestsellerem. Utrzymana w stylu toreb motocyklowych Lariat, jest do dziś uważana za jeden z najważniejszych projektów współpracującego w tamtym czasie z marką Balenciaga Nicolasem Ghesquierem. Ta torebka wyróżnia się odważnym krojem, bez widocznego logo Posiada plecione uchwyty oraz charakterystyczne, nieco zwisające zamki. Torebkę pokochały znane fanki mody, w tym Kate Moss czy siostry Olsen. Tym, co do dziś przyciąga uwagę do torebki Lariat jest jej ponadczasowość - z jednej strony wydaje się żywcem wyjęta ze stylu vintage, z drugiej, jest praktyczna i lekka.

Torebka na ramię Ghost

Kolejną kultową torebką z kolekcji Balenciaga jest Ghost. Jest to prosta, elegancka i minimalistyczna torebka wykonana z czarnej błyszczącej skóry cielęcej z wytłoczonym wzorem krokodyla. Doskonale nadaje się na wieczorne wyjścia i ważne spotkania i jest uważana za jedną z ośmiu najważniejszych torebek marki.

Obuwie sportowe Triple S

Sneakersy Triple S to obecnie jedna z wizytówek Balenciagi. Zaprezentowane po raz pierwszy w 2017 roku buty, ukazują nowe podejście do obuwia sportowego. Powstanie tego modelu jest efektem współpracy marki z legendarnym projektantem obuwia Davidem Tournaire-Beauciel. Litera „S” umieszczona w nazwie Triple S to nawiązanie do jej podeszwy. Buty z tej kolekcji posiadają ich aż trzy. Każda z nich jest zainspirowana podeszwą innych butów sportowych - do biegania i do koszykówki. Połączone w całość tworzą 6,5 cm platformę, dzięki czemu nie sposób jest pomylić Triple S z żadnymi innymi butami sportowymi.

Triple S to synonim luksusowego obuwia sportowego. Powstanie tak nowatorskiego połączenia stało się dowodem na to, że mariaż streetwearu i haute couture jest możliwy. Obecnie wciąż wzbudzają one wiele emocji - są kopiowane, wyśmiewane i poszukiwane.

Dystans do mody i głośna kolekcja torebek bazarowych

Balenciaga Bazar Shopper to duża, pudełkowa torba, której premiera wzbudziła wiele kontrowersji wśród fanów Balenciagi. Nie da się zaprzeczyć, że jest inspirowana tanimi torbami wielokrotnego użytku znanymi z wielkich sieci handlowych lub małych bazarów. Tym, co różni kolekcję Bazar Shopper od plastikowych toreb za kilka złotych, jest wysoka jakość wykonania. Do stworzenia toreb wykorzystano wytrzymałą skórę. Jedną z fanek tego modelu jest Zoe Kravitz.

Kolekcja Balenciagi z okazji roku tygrysa

Balenciaga chętnie celebruje chiński kalendarz, tym razem rozpoczynając rok 2022 specjalną kolekcją wydaną z okazji Roku Tygrysa. W ramach kolekcji dostępnych jest 57 akcesoriów i ubrań inspirowanych tygrysem.

Koszula z tygrysem, ciepły polar w tygrysie prążki, koszulki z długimi i krótkimi rękawami z logo Balenciaga wraz z grafiką Tygrysa. Ten sam wzór pojawia się na czapkach, bluzach z kapturem i gadżetach. W całej kolekcji dominują intensywnie kontrastujące ze sobą kolory - czerń i żywy pomarańczowy.

Seria Cities

Proste kroje, czerń i biel, duże napisy z nazwami miast. Torebka z napisem Paris Balenciaga, T-shirt z napisem London czy bluza z dużym napisem New York. Kolekcja Cities rozrasta się o nowe elementy garderoby, utrzymane w jednolitych barwach, niedające się pomylić z żadną inną marką, głównie dzięki sporym nadrukom z charakterystyczną czcionką i umieszczonej obok nazwie marki.

Filtr

1915 wyników

Strona 1 z 20

Następna

Strona 1 z 20