Duchowość i luksus? Dla berlińskiej marki MAATÏ MAATÏ to nie kolejne puste hasło, ale filozofia, na której opiera się jej biznes. Założycielka, Leonie Lepenos, sama ją wymyśliła. W rozmowie z SHOWROOM tłumaczy, jakie naprawdę nosi dla niej znaczenie.

Zapomnijmy o sławnych markach, logach i błysku fleszy. Nasz świat (na szczęście!) staje się coraz bardziej świadomy, co widać także w modzie. Konsumenci chcą kupować produkty, które mają znaczenie, i wymagają transparentności. Symbole rzekomego statusu tracą na znaczeniu. Coraz bardziej cenimy wspomnienie, doświadczenia, magiczne momenty. Ten trend to „nowy luksus”. Badania pokazały, że jakość życia staje się dla nas o wiele ważniejsza niż „prosperity”, czas wolny to synonim prawdziwego luksusu. Pociąga to za sobą większe skupienie na zagadnieniach, takich jak: dobrobyt, zdrowie, podróże – częścią tego jest joga. Nasza konsumpcja kształtowana jest dziś przez wartości, takie jak zrównoważony rozwój, sprawiedliwość oraz indywidualizm.

Są one ważne także dla mnie i definiują moje postrzeganie luksusu – są to małe, dobre uczynki, etyczne wybory i zachowanie stabilności finansowej. Chcę udowodnić, że „materialny” produkt i etyka tworzą nowy, uzupełniający się obraz tego, czym jest luksus.

Pokrowiec savetheelephants na matę do jogi
Pokrowiec savetheelephants na matę do jogi

 

Pod hasłem „duchowy luksus” kryje się wiele – nasze nastawienie, system wartości, styl życia. Najważniejsza jest jednak dusza. Wierzę, że dopiero Ci, którzy dostrzegają swój duchowy świat, mogą być naprawdę szczęśliwi. Można żyć w dostatku, otaczać się torebkami od projektantów. Nie ma w tym nic złego, ale warto pamiętać o tej bardziej „eterycznej” stronie naszego życia. Piękne przedmioty i estetyczna harmonia są dla nas źródłem satysfakcji. Czy to powierzchowne? Absolutnie nie!

Wierzę, że kolory, design i dobra jakość mogą nas poruszyć, nawet podświadomie. Piękno to coś, co sprawia, że nasze serce bije szybciej i zaczynamy wyznaczać sobie coraz wyższe cele. Szczęście jest zaraźliwe. Możemy je przekazać w prostym geście oraz bardzo prostym przedmiocie.

„Duchowość” zmieniła swoje znaczenie. Nie chodzi już o narzucenie na plecy dużego plecaka i przeprowadzenie się do ciemnego lasu, z dala od bliskich, aby śpiewać mantry. Nazywam to przestarzałą ezoteryką. „Duchowość” to coś magicznego i wspaniałego, co każdy z nas skrywa w sobie – polega na dostrzeganiu własnego potencjału, korzystania z życia na maksa. Nie wymaga od nas poświęcenia całego dotychczasowego życia.

Uczymy się dziś rozumieć i interpretować ją na nowo. Dążymy do najlepszej wersji samego siebie, a jednocześnie zważamy na własne odczucia oraz wewnętrzne światło. To rodzaj luksusu, którego odbiciem jest MAATÏ MAATÏ.

10% ze sprzedaży każdego z naszych produktów przekazywane jest na wybraną organizację charytatywną. Każdy projekt ma swoją historię. Wzory naszych szali powstały w trakcie medytacji, a każdy posiada swój unikatowy charakter. To połączenie ludzkiej energii, praw geometrii, symboliki kolorów i tradycyjnych, etnicznych printów, które pozostaje nowoczesne i stylowe. Okazuje się, że ten dodatek sprawdzi się podczas zajęć jogi, jak i na co dzień.

Używamy tylko najlepszej jakości materiałów, wyprodukowanych w uczciwych warunkach. Staramy się, aby nasz proces produkcji był jak najbardziej etyczny. To dziś integralna część tego, co możemy nazwać luksusem.

„Duchowość” nie musi kojarzyć się już z przestarzałą wizją ezoteryki – możemy ją realizować we współczesny i inspirujący sposób. Ta filozofia podbiła już miasta takie jak Nowy Jork, Los Angeles, Miami, czy Tulum. Z MAATÏ MAATÏ chcemy ją szerzyć także w Europie.

Znajdź swój strój do jogi z SHOWROOM:

Odkryj całą kolekcję tutaj.


Leonie Lepenos, 28-letnia twórczyni marki MAATÏ MAATÏ, dorastała w rodzinie z greckimi korzeniami w kreatywnym Berlinie. Studiowała aktorstwo, a następnie administrację biznesową, marketing oraz public relations. Przez kilka lat pracowała dla jednej z największych firm publishing’owych w Niemczech, ale w końcu odkryła swoje prawdziwe powołanie. Pomysł na stworzenie MAATÏ MAATÏ powstał podczas medytacji. MAATÏ oznacza po grecku „oko”. To słowo wydawało jej się  idealnie oddawać holistyczne podejście marki.

W celu stworzenia kompleksowego, duchowego doświadczenia luksusu, Leonie Lepenos rozwinęła także inicjatywę MAATÏ MAATÏ Soulshops. To seria warsztatów podczas których uczestnicy uczą się elementów jogi yin, pracy z energię oraz medytacji dedykowanej konkretnym tematom.

Follow @maatimaatioffical

 

Poznaj tematy tygodnia

Bądź na czasie z trendami