Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN & 14 DNI NA ZWROT

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Off White

Mediolańska marka Off-White to jedna z najmłodszych i najpopularniejszych marek luksusowych na świecie. Jej twórcą jest Virgil Abloh, czarnoskóry, amerykański projektant mody, producent muzyczny i DJ. Od marca 2018 roku Abloh jest również dyrektorem artystycznym linii męskiej domu mody Louis Vuitton.

Kto był prekursorem Off-White?

Marka Off-White jest spadkobierczynią znanego twórcy odzieży ulicznej, który nazywał się Dapper Dan. Określano go jako „projektanta, który był kuratorem kultury hip-hopowej” lub „ autora gangsterskiego szyku”. Urodzony jako Daniel Day, otworzył „Dapper Dan’s Boutique” w 1989 roku w Harlemie, w Nowym Jorku. To była epoka, w której hip-hop rozwijał się z prędkością błyskawicy. Podczas gdy jednak rap lubował się w modzie luksusowej, najbardziej znane marki haute-couture wystrzegały się skojarzeń z artystami hip-hopowymi, z obawy, że nie będzie to dobrze przyjęte przez ich główną grupę docelową. W odpowiedzi Dapper Dan stworzył jedyne w swoim rodzaju podróbki ekskluzywnych marek, zmieniając ich logo i styl w ekstrawaganckie, odważne oryginalne projekty. Nazywano je nie podróbkami, ale raczej „podrzutami”. Wśród klientów Dapper Dan były ikony takie jak LL Cool J, Salt-N-Pepper, Daddy Kane i legenda boksu Mike Tyson. To Dapper Dan jako pierwszy spopularyzował luksusową odzież uliczną, a jego następcą jest Off-White i Virgil Abloh, który katapultował streetwear w sam środek królestwa mody.

Skąd się wzięła popularność Off-White?

Na popularność Off-White składają się trzy czynniki: rozwój rynku artykułów luksusowych dla młodszych konsumentów, rosnąca popularność hip-hopu w Stanach Zjednoczonych oraz ogromny popyt na tzw. streetwear, czyli odzież uliczną. Abloh Virgil urodził się 30 września 1980 roku w Rockford (Illinois) w USA. Studiował inżynierię lądową oraz architekturę. W 2012 roku otworzył swój pierwszy butik pod nazwą Pyrex Vision. Główne założenia nowej marki, były bardzo podobne do tych, jakie miał Dapper Dan. Abloh Virgil kupił trochę klasycznych ciuchów marki Champion, do tego mocno przecenione ubrania ze starych kolekcji Ralpha Laurena, wydrukował na nich swoją grafikę i sprzedał za setki dolarów. Nowa marka stała się ogromnie popularna, ale prawdziwe szaleństwo zaczęło się, gdy raper A$AP Rocky założył szorty Pyrex w teledysku Wild For the Night. Niesiony falą pierwszych, dużych sukcesów, w 2013 roku Abloh Virgil oficjalnie zarejestrował markę Off-White.

Styl luksusowych ciuchów ulicznych

Samo słowo off-white w języku angielskim oznacza ""złamaną biel"", czyli biel z odcieniem szarości lub żółci, biel nieczystą. Synonimem marki jest wzór zebry, a jednym z najbardziej charakterystycznych i kultowych produktów, dwumetrowy żółto-czarny pasek do spodni Industrial Buckle Belt. Ponieważ jest dużo dłuższy niż zwykłe paski, firma Off-White musiała w końcu stworzyć przewodnik wideo o tym, jak można go nosić. W ostatnich latach Abloh zaczął umieszczać swoje hasła i słowa w „cudzysłowie”. Słowo „SHOELACES” widnieje na sznurowadłach, słowo „SCULPTURE” wygrawerowano na torbie, którą wyprodukował dla IKEA. Nawet swoją stronę internetową oznaczył jako „STRONA INTERNETOWA”. Abloh wierzy, że wszystko, co jest w cudzysłowie, pozostaje nieokreślone, co oznacza, że zawsze jest miejsce na pytania. Ta koncepcja bardzo wpisuje się w ideologię marki - dając ludziom przestrzeń do uwolnienia własnej kreatywności.

Ile warte jest Off-White? Trudno ustalić, dane szacunkowe różnią się znacznie między sobą. Według niektórych danych są to cztery miliony dolarów, według innych 14 milionów. Tak czy inaczej, są to kwoty co najmniej siedmiocyfrowe.

Filtr (1)

47 wyników

  • 1

Strona 1 z 1

  • 1

Strona 1 z 1