Koszyk 0

Twój koszyk jest pusty

Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN & 14 DNI NA ZWROT

DARMOWA DOSTAWA OD 300 PLN

ŁATWE ZWROTY W CIĄGU 14 DNI

Back

Kenzo

Marka KENZO jest znana na całym świecie z całkowicie nieprzewidywalnych, często szalonych i zaskakujących wzorów. Zarówno odzież z kolekcji męskich, jak i damskich charakteryzują żywe kolory i ich poruszające kombinacje. Sam twórca marki, Kenzo Takada określał filozofię swoich projektów jako pokojowy internacjonalizm.

Kenzo Takada uwielbiał podróże. Inspiracje do tworzenia swoich kolekcji czerpał z odzieżowych zwyczajów całego świata. Miał ogromne wyczucie mody, a jego ubrania nigdy się nie starzały. Tworzył eklektyczne projekty, bogate w znaczenia i dostarczające jego klientom wiele radości. Radość życia to chyba jedna z najbardziej charakterystycznych cech kolekcji KENZO.

Prosto z Japonii

Kenzo Takada pochodził z Himeji w Japonii. Jako młody człowiek uczęszczał do prestiżowego tokijskiego Bunka Fashion College i był w szkole jednym z pierwszych studentów płci męskiej. Również jako jeden z niewielu japońskich studentów, Takada przeniósł się do Paryża, gdzie zaskoczył francuskich projektantów odwagą, fantazją i rozmachem. Miał 31 lat, kiedy w 1970 roku otworzył swój pierwszy butik w lokalu w Galerie Vivienne. Lokal wyremontował samodzielnie, aby nadać mu swój własny i niepowtarzalny styl. Pierwszy butik KENZO nazywał się Jungle Gap i na zawsze pozostał flagowym butikiem domu mody KENZO. Warto pamiętać, że butik, podobnie jak wiele innych butików znanych projektantów z tamtego okresu, oferował odzież ręcznie szytą. Pierwszy sklep KENZO otwarto sześć lat później, w 1976 roku także w Paryżu. Można było w nim kupić ubrania z damskiej kolekcji ready-to-wear. Dopiero na pokazie KENZO z 1983 roku pokazano kolekcję męskiej mody ready-to wear. W latach osiemdziesiątych ofertę KENZO poszerzono o ubrania dla dzieci oraz artykuły dekoracji wnętrz. W 1988 roku firma weszła na rynek perfum, prezentując swój charakterystyczny zapach z nutą maku polnego.

KENZO, Britney i inni

Przez kilka lat twarzą marki KENZO była znana aktorka japońska Rinko Kikuchi, która wcześniej reprezentowała takie domy mody jak Chanel czy Miu-Miu. To ona stała się bohaterką jesienno-zimowej kampanii z 2013 roku. Mniej więcej w tym samym czasie KENZO stworzył specjalną edycję sneakersów dla marki Vans. Wiele rozgłosu przyniosła marce współpraca z kultowymi gwiazdami. Znany i podziwiany na całym świecie reżyser filmowy, David Lynch zaprojektował nawet scenografię i przygotował ścieżkę dźwiękową jednego z pokazów modowych KENZO (jesień-zima 2014/2015). Na jesieni 2016 roku, marka zaprojektowała specjalną kolekcję ready-to-wear dla sieci sklepów H&M. Spotkała się ona z wielkim uznaniem, a niektóre projekty okazały się absolutnymi hitami. Wielką wielbicielką KENZO jst Britney Spears. W 2018 roku wystąpiła w kampanii reklamowej marki i została jej ambasadorką.

Pożegnanie KENZO

Kenzo Takada krytycznie wypowiadał się na temat unifikacji mody. Skarżył się, że w przeszłości znane marki można było odróżnić od siebie niemal na pierwszy rzut oka, a dziś większość kolekcji jest do siebie podobna. Takada starał się podtrzymywać charakterystyczne cechy swoich projektów, tak aby nie traciły świeżości i oryginalności oraz niepowtarzalnego smaku. Ostatecznie projektant wycofał się ze świata mody w 1999 roku. Dom mody KENZO przejęła w 1993 roku grupa LVMH.

Niewiele osób wie o tym, że Kenzo Takada zmarł w 2020 roku w wieku 81 lat, w American Hospital w Neuilly-sur-Seine pod Paryżem. Przyczyną jego śmierci były powikłania związane z wirusem Covid-19.

Filtr (1)

64 wyników

  • 1

Strona 1 z 1

  • 1

Strona 1 z 1