Menu
DARMOWA DOSTAWA od 300 PLN
Koszyk
0

Twój koszyk jest pusty

Back

Gucci

Gucci to włoska marka odzieżowa założona w 1921 roku przez Guccio Gucci, jedna z najstarszych działających obecnie włoskich marek modowych. Historia marki przypomina sagę włoskiej mafii i jest inspiracją dla wielu gwiazd hip-hopu.

Początki Gucci

Podobnie jak wiele historycznych domów mody, marka Gucci rozpoczęła swoją działalność jako producent walizek i torb podróżnych. Gucci produkował luksusowe artykuły podróżne i sprzęt jeździecki dla zamożnych włoskich klas wyższych. Początkowo firma Gucci produkowała przede wszystkim galanterię skórzaną, a także dzianiny, wyroby jedwabne, buty i torebki. W tym czasie w sprzedaży był już kultowy pasek Gucci, składający się z dwóch zielonych pasków przerwanych pojedynczym czerwonym paskiem. Podczas drugiej wojny światowej, ograniczenia materialne zmusiły wytwórnię do zastosowania bawełny w produkcji swoich towarów. Od lat pięćdziesiątych XX wieku Gucci zaczął odnosić niesamowite sukcesy jako marka wybierana przez zamożnych podróżników, gwiazdy Hollywood i innych kupujących z pierwszych stron gazet, znanych z ekstrawaganckich, szalonych pomysłów.

Upadki i wzloty włoskiego Domu Mody Gucci

Guccio Gucci zmarł w 1953 roku, ale biznes był kontynuowany pod kierownictwem jego trzech synów, Aldo, Vasco i Rodolfo. W połowie lat 60-tych marka wprowadziła do sprzedaży luksusowe akcesoria, takie jak okulary, zegarki i biżuterię. W 1983 roku umarł Rodolfo Gucci, a kontrolę nad firmą przejął jego syn Maurizio, który rozpoczął trudną walkę o utrzymanie dobrej passy. Niestety było to trudne. Spory rodzinne, uchybienia podatkowe, a nawet zabójstwa rozdzierały firmę od wewnątrz i utrudniały utrzymanie biznesu na powierzchni. Reputację firmy uratował Tom Ford, amerykański projektant, którego zatrudniono w roli dyrektora kreatywnego. Równie dobrze radziła sobie jego następczyni, Frida Giannini, włoska projektantka mody. W 2015 roku ogłoszono, że stanowisko dyrektora kreatywnego marki obejmie Alessandro Michele. Wiele osób przepowiadało Gucciemu rychłą ruinę, bo Michele był mało znanym projektantem. Udało mu się jednak zaskoczyć swoich krytyków. Połączył klasyczną skłonność Gucci do ekstrawagancji i przepychu z teatralnym, nieco kiczowatym widowiskiem. Ta kombinacja okazała się wielkim sukcesem. Projektantowi udało się przyciągnąć wielu młodych, aspirujących klientów, a także miłośników mody. Od 2017 dom mody Gucci znów bije rekordy sprzedaży.

Gucci, czyli coś co robi się dobrze

Logo Gucci można chyba uznać za najbardziej rozpoznawalne logo ze świata luksusowego brandingu. Aldo Gucci, syn założyciela domu mody Gucci, dołączył do firmy w 1933 roku i zaprojektował logo dla swojego ojca. Użycie dwóch liter G nawiązuje bezpośrednio do inicjałów samego Guccio Gucci. Marka Gucci przez lata rozwijała się jako symbol dostatku nie tylko w świecie mody. Wyraz Gucci zyskał nawet swoje znaczenie i na stałe wszedł do włoskiego slangu. Gucci oznacza zazwyczaj coś, co „robi się dobrze”. Słowo Gucci można usłyszeć w tym kontekście w utworach różnych uznanych piosenkarzy i raperów, takich jak Cardi B i Kanye West, a także popularnych artystów, takich jak Lil Pump. Historia Domu Mody Gucci, w której przeplatały się nieustannie elementy odwagi i przepychu, stała się stałym źródłem inspiracji dla wielu raperów i artystów hip-hopowych. Firma Gucci jest obecnie własnością francuskiej grupy marek luksusowych Kering.

Filtr (1)

8 wyników

  • 1
  • 1